کدخبر: ۳۳۹۸۰
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۵
چاپ

سرهنگ برازنده:

اجرای برنامه‌های متنوع در قالب 700 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح استان

اجرای برنامه‌های متنوع در قالب 700 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح استان

بیرجندرسا-جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از مستند شهیدان آتشدست و آخوندی و رونمایی از 2 کتاب سرداران شهید در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا؛ رضا برازنده مقدم ظهر امروز در نشست خبری ضمن اشاره به آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز دوشنبه هفته آتی در سراسر استان اظهار داشت: اجرای رژه نیروهای نظامی و انتظامی استان در صبح روز 31 شهریورماه در مرکز استان آغازگر این برنامه‌ها است.

وی افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی بیرجند و افتتاح نمایش رزمی و نمایشگاه آیه های استقامت در منطقه بیدخت بیرجند را از جمله دیگر برنامه‌های روز آغازین هفته دفاع مقدس که با عنوان «رزمندگان، اقتداروصلابت، نیروهای مسلح» نام گرفته است؛ دانست.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس استان و خاطره گویی رزمندگان را مهمترین برنامه روز دوم هفته دفاع مقدس که «سربازان، جوانان، علم و فناوری» نام گرفته است عنوان کرد که همزمان با اول مهرماه در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

برازنده مقدم از نامگذاری روز سوم هفته دفاع مقدس سال جاری به نام «دفاع همه جانبه،بصیرت،اقتدار مقاومتی،مدیریت جهادی و صنعت دفاعی» خبر داد و افزود: در این روز از دو مستند سرداران شهید استان در سینما بهمن بیرجند رونمایی بعمل می‌آید.

وی « گرامی داشت یادشهدا وعطر افشانی و گلباران مزار شهدا» در پنج شنبه هفته آتی را مهمترین برنامه روز چهارم هفته دفاع مقدس که « شهیدان،ایثارگران،زنان اسوه های مقاوت و ایثار» نام گرفته است دانست و ادامه داد: برگزاری « همایش دوچرخه سواری» در محل بقعه امامزادگان باقریه بیرجند از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این روز به شمار می‌رود.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ضمن اشاره به نامگذاری روز پنجم هفته دفاع مقدس یال جاری به عنوان « ولایت،فرهنگ اسلامی،خانواده،معنویت و سلامت»، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی آدینه را مهمترین برنامه درنظر گرفته شده برای این روز دانست.

برازنده مقدم از برگزاری «همایش پژوهشگران دفاع مقدس» و رونمایی از دو کتاب خاطرات سرداران شهید استان همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس که «نکوداشت فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان» نام گرفته است خبر داد و افزود: گردهمایی منتظران موعود و عاشقان ولایت شهرستان نهبندان نیز در همین روز برگزار می‌شود.

وی « گردهمایی زنان ایثارگر و بسیجی و افتتاح نمایشگاه فعالیت‌های خواهران در 8 سال دفاع مقدس» در شهرستان طبس و « برگزاری مسابقات محلی و شتر سواری» در شهرستان نهبندان را از مهمترین برنامه‌های واپسین روز هفته دفاع مقدس در استان دانست.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در سومین روز از هفته دفاع مقدس مستند شهید آتشدست و شهید آخوندی در بیرجند رونمایی می‌شود.

برازنده‌مقدم یادآور شد: برگزاری همایش پژوهشگران دفاع مقدس، رونمایی از دو کتاب سرداران شهید، برگزاری همایش کویرنوردی، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایری در نهبندان، همایش طلاب و روحانیون بسیجی اهل سنت در بیرجند از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی است.

وی گفت: تاکنون حدود 600 ساعت مصاحبه از فرماندهان و مسئولان دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خراسان جنوبی ضبط شده است.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به اهمیت نقش آموزش و پرورش در پیروزی در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود یک‌میلیون و 200 هزار سند از مجموعه آموزش و پرورش در ارتباط با دفاع مقدس استخراج شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.