کدخبر: ۳۳٤۰٤
۰۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۷
چاپ

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

حوزه تحقیقات فناوری صندوق پژوهش خراسان جنوبی را حمایت می‌کند

حوزه تحقیقات فناوری صندوق پژوهش خراسان جنوبی را حمایت می‌کند

بیرجند رسا-معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ارتباط با حوزه تحقیقات فناوری گفت: در این حوزه از طریق ستاد و صندوق پژوهش شما را حمایت می‌کنیم اما هدف ما توسعه و تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و توسعه مراکز رشد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیل بیرجندرسا ،سورنا ستاری ظهر امروز در جلسه مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند، اظهار کرد: : جهت‌گیری دانشگاه تولید درآمد از بخش شرکت‌های دانش بنیان است و دانشگاه تلاش می‌کند بخشی از درآمد خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کند.

وی افزود: این تصور که دانشگاه به پول دولت وابسته باشد به ویژه در حوزه فناوری یک تصور کاملا اشتباه است.

ستاری یادآور شد: دولت در بخش خصوصی حوزه پژوهش هزینه کمتری می‌کند و بیشترین پژوهش‌ها از محل بخش‌های خصوصی تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید در حوزه فناوری از حضور بخش‌های خصوصی استفاده کند، اظهار داشت: در این راستا هر چقدر شرکت‌های اساسی فروش داشته باشند 5 درصد آن به دانشگاه پرداخت شده و همچنین آنها نمی‌توانند از معافیت‌های گمرکی استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه در عرصه نوآوری برای فروش محصولات فعالیت لیزینگ داریم، تصریح کرد: توصیه می‌کنم برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات استفاده کنید.

ستاری در ارتباط با حوزه تحقیقات فناوری خاطرنشان کرد: در این حوزه از طریق ستاد و صندوق پژوهش شما را حمایت می‌کنیم اما هدف ما توسعه و تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و توسعه مراکز رشد است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.