کدخبر: ۸٤۵۳۰
۲۰ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:٤۵
چاپ

خراسان جنوبی رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری را کسب کرد

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۴۰۲ به پنج درصد رسید که در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کردیم و یکی از دلایل اصلی آن مشارکت مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری،جواد قناعت روز دوشنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: مردم در امور اجرایی مانند ساخت مسکن همکاری ‌می‌کنند لذا شاهد سرعت و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان هستیم.

وی بیان کرد: بدون شک هر جا مردم حضور پیدا کردند توفیقات ما نیز بیشتر است لذا اگر بتوانیم زمینه را فراهم کرده و شاهد حضور مردم باشیم، پیشرفت‌ها بیشتر خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در مراسم اربعین که با مشارکت مردم و به صورت خودجوش با حضور بیش از ۲۵ میلیون نفر برگزار می‌شود نقش مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: دولت سیزدهم روشن و صادق بار روی دوش خود می‌گذارد چون از جنس مردم بوده و مهمترین وظیفه خود را خدمت به مردم می‌داند، وقتی این نگاه و جهان‌بینی در دولت حاکم باشد مسئولان نیز بین مردم می‌روند.

قناعت با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه بنیاد مسکن پای کار هستند عنوان کرد: انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی استان با همین عزم و اراده به خدمت رسانی ادامه دهند.

وی ضمن تبریک سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: این سالروزها فرصتی است تا مسئولان دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات و مجموعه خدمات رسانی ارائه دهند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هیچ کاری با ارزش‌تر از گره‌گشایی از کار و زندگی مردم نیست اظهار کرد: اسفند ۱۴۰۰ از برخی روستاها مانند کلاته بلوچ و لجنگ سربیشه که دارای مسکن‌های نامقاوم بودند، بازدید شد و با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۸۰۲ واحد به همت بنیاد مسکن احداث و تحویل شده است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که در دولت سیزدهم کار و تلاش خیلی خوب و متراکم در حال انجام است تصریح کرد: تمامی این واحدها بدون اینکه به طور رسمی و با حضور مسئولان افتتاح شود در اختیار مردم قرار گرفته که مصداق فرموده رهبری است.

قناعت گفت: در مبانی اسلامی برای اینکه انسان به مقام قرب الهی برسد یکی از کارهای ارزشمند بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، گره گشایی از زندگی مردم و خدمت به آنان است.

وی با بیان اینکه زمینه خدمت به مردم برای همه مسئولان فراهم است ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، ارتقای امید در جامعه است و تاکید دارند باید در کنار نقادی‌ها و بیان ضعف‌ها و چالش‌ها، دستاوردها و اقدامات انجام شده نیز برای مردم تشریح شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ایجاد و ارتقای امید یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم بوده که از آن به عنوان ابرپروژه این دولت یاد شده لذا باید روز به روز با خدمات‌رسانی مطلوب به مردم اعتماد آحاد جامعه را به عنوان وظیفه اصلی خود جلب کنیم.

وی با اشاره به پخش نماهنگ اقدامات بنیاد مسکن در روستاهای مرزی استان گفت: اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن قابل تحسین است و برای آشنایی مردم با این اقدامات بهتر است از طریق صدا و سیما پخش شود.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تا ۳۱ فروردین دهه‌ای با همین عنوان نامگذاری شده است.

آخرین اخبار