کدخبر: ۸۱۹۵۸
۰٦ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:۲۷
چاپ

اعتراض مدیرجهادکشاورزی فردوس به نصب دستگاه جی پی اس بر روی تراکتور کشاورزان

بیرجندرسا-مدیرجهاد کشاورزی فردوس به تصمیم جدید خراسان جنوبی در خصوص نصب دستگاه جی پی اس بر روی تراکتور کشاورزان در فصل کار کشاورزان، اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیرزاده گفت: بر اساس دستور استانداری به سازمان جهاد کشاورزی استان، تحویل سوخت به ادوات کشاورزی براساس نصب دستگاه جی پی اس باید باشد به این معنی که بر اساس کارکرد دستگاه، سوخت تحویل شود.


وی افزود: اگرچه این تصمیم برای مدیریت توزیع عادلانه سوخت اتخاذ شده، اما همه جوانب کار درنظر گرفته نشده وبا توجه به اینکه درفصل کاشت هستیم؛ این تصمیم می‌تواند هزینه‌ی زیادی را بر کشاورزان تحمیل کند، لذا می‌بایست شرایط پیش روی کشاورزان را که بخشی ازمطالبات گندم کاران پرداخت نشده ودستشان ازنقدینگی خالی است و تسهیلات مناسبی دراختیار آنان قرار نگرفته وقطعی برق نیز در تابستان خسارت زیادی را به محصولات آنان وارد کرده، درک کنیم و در چنین شرایطی تحمیل هزینه‌ای دیگر بر کشاورزان به دور از انصاف است.

مدیرجهاد کشاورزی فردوس گفت: درشرایط فعلی نصب جی پی اس بر روی ادوات کشاورزی هزینه‌ای بالغ برسه ونیم میلیون تومان برصاحبان ادوات و در نهایت بر کشاورزان تحمیل می‌کند که درشرایط فعلی ازتوان آنان خارج است.


امیرزاده افزود: قبل ازاین تصمیم می‌بایست در ابتدا کمک‌هایی را در قالب تسهیلات کم بهره وبلند مدت به بخش مکانیزاسیون اختصاص می‌دادند و بعد این تصمیم را اتخاذ می‌کردند.

وی کشاورزان را مظلوم‌ترین قشرجامعه دانست و گفت: درشرایط سخت تولید، کشاورزان نیازمند حمایت بیشتر هستند و اگر سوخت در برخی از شهرستان‌های شرقی استان قاچاق می‌شود دلیلی ندارد که نسخه‌ای مشابه برای همه شهرستان‌های استان پیچیده شود چرا که در شهرستان فردوس سوخت اختصاص یافته به ادوات کشاورزی تنها و تنها درهمین خصوص و برای مصارف کشاورزی به مصرف می‌رسد و صحبت از قاچاق سوخت از محل سوخت تحویلی به ادوات کشاورزی جایگاهی ندارد.

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار