کدخبر: ۷۸۱۸۳
۲٦ بهمن ۱٤۰۱ ساعت ۱۵:۰۷
چاپ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

بُعد مردمی برنامه‌های دهه فجر در خراسان جنوبی تقویت شد

بیرجندرسا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال تلاش کردیم با کمک همه نهادها مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر خود را نشان دهد و این رویه برای سایر مناسبت‌ها نیز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام محسن مشرفی روز چهارشنبه در چهارمین نشست ستاد دهه فجر استان که با موضوع "جمع‌بندی و ارزیابی برنامه‌های ستاد دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن" در محل دفتر این شورا برگزار شد، افزود: اجرای برنامه‌های مختلف در روستاها و حاشیه شهر با مشارکت‌های مردمی دنبال شد و به این سمت حرکت کرده‌ایم.

وی گفت: خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی در این عصر و شرایط به پیروزی رسید و آحاد مردم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را با این عظمت، حضور حماسی و با نشاط جشن گرفتند که قلب امام زمان را شاد و دشمنان را مثل همیشه ناکام کردند و حقیقتا از شکر این نعمت بزرگ الهی عاجز هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: تشکر از مردم و حتی مسوولان و دست‌اندرکاران از عهده ما خارج بوده اما خدا به این تلاش آگاه و شاکر است لذا تشکر و بهترین نعمت‌ها را نصیب بندگان جهادی خود خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر همه پیامبران الهی در یک زمان و مکان واحد جمع شوند هیچ گونه تعارض، تناقض و تلاقی در کارشان بوجود نمی‌آید چون هر کدام از آنها بر محور قانون الهی وظیفه خود را انجام می‌دهد لذا از جمع وزین شورای هماهنگی همین انتظار است.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: اگر مقررات و ضوابط را به درستی تنظیم و به آنها عمل کنیم این اتفاق را شاهد هستیم یعنی به این سمت حرکت کنیم که کارهای ما بر محور مقرراتی باشد که حاصل گفت و گوها در جلسات است و جمع‌بندی و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: البته این سخن به معنای رئیس و مرئوس بودن نیست اما هر کدام از ما مسوولان باید به قوانین و ضوابط در همه حوزه‌ها پایبند باشیم که نکته کلیدی و حلال خیلی از مشکلات است و باید در این زمینه به سمت فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در جهات مختلف پیش برویم.

رئیس ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی گفت: لازم است نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها احصا شود و اصلاح برخی دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در دستور کار قرار گیرد تا وظایف بهتر انجام شود.

وی با اشاره به مواردی که در این نشست مطرح شد، بیان کرد: یکی از خلاء‌ها تشکیل نشدن کمیته پشتیبانی بود لذا یکسری کارها و هزینه‌ها مانده که به استاندار نامه فرستادیم و این کمیته را متشکل از نماینده استانداری و دستگاه‌های مرتبط با پشتیبانی تشکیل می‌دهیم که هزینه‌های باقیمانده تعیین تکلیف شود.

حجت‌الاسلام مشرفی افزود: معیار ارزیابی ما سامانه‌ای است که راه‌اندازی شد با خطاهایی که به شورا منتقل و رفع می‌شود تا خیلی از رفت و آمدهای تکراری، وقت‌گیری و جلسات غیرضروری کاهش یابد و گزارش‌گیری نیز راحت‌تر شود تا گزارش‌ها در زمان‌بندی مشخص به شورای مرکزی در تهران، دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری و دستگاه‌های استانی ارسال شود.

وی با بیان اینکه کمیته‌ها باید بدانند چه عملکردی داشته‌اند تصریح کرد: ارزیابی ما استانی است نه شهرستانی و مربوط به برنامه‌های دهه فجر و ۲۲ بهمن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هرچه امکانات در دستگاه‌ها وجود دارد متعلق به مردم است که باید از این ظرفیت‌ها برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ملی و مذهبی استفاده کنیم و پای کار انقلاب، نظام و مردم بیاید.

وی افزود: هدف از تشکیل کمیته‌های ذیل ستاد دهه فجر این است که برنامه‌ها از تفرقه، محدود بودن، کمیت و کیفیت پایین ارتقا پیدا کند یعنی هم‌افزایی محقق و نواقص کمیته برطرف شود.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: انعکاس رسانه‌ای مسوولان و شخصیت‌ها در راهپیمایی خوب است اما اینکه جلوی جمعیت باشد، معیار ما نیست بلکه معیار ما حضور گسترده مردم است که در بیرجند بیش از ۱۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

وی تاکید کرد: باید در نمایش افراد، شخصیت‌ها و خواص تعادل داشته باشیم و همان چیزی که واقعیت است البته گاهی نیاز داریم روی موضوعی مانند سپاه پاسداران تاکید ویژه داشته باشیم ولی در نمایش کلی به تعادل توجه شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ادغام کمیته‌ها باید دنبال شود افزود: تاکنون تقسیم‌بندی واحد نبوده و کمیته‌ها براساس ادارات، موضوع یا اقدامات تشکیل شده لذا تداخل بوجود می‌آید.

وی گفت: در مورد فضاسازی انتظار این است که شهرداری امکانات را در اختیار بگذارد و ما مساجد، گروه‌های جهادی، نهادها، بانک‌ها و ادارات را نسبت به محدوده خود پای کار بیاوریم که در این زمینه باید کمیته فضاسازی تشکیل شود و در ارزیابی نهایی می‌آوریم.

حجت‌الاسلام مشرفی بیان کرد: فضاسازی برای عید مبعث و نیمه شعبان به‌ویژه نقاط حساس و پرتردد شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هم تلاش‌ها، هم کوتاهی‌ها باید دیده شود افزود: پس از جمع‌بندی ارزیابی‌ها به منظور تقدیر از تلاشگران و تذکر برای جبران ضعف‌ها، نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسوولان ارشد استان تشکیل می‌شود.

وی گفت: مواردی مانند مسیر راهپیمایی، میدان اجتماعات و صوت مسیر از مسائل راهبردی است که به تنهایی قادر به حل آنها نیستیم و در آن جلسه تدبیر و تصمیم لازم را دنبال می‌کنیم.

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار