کدخبر: ٤۱۸۷۱
۰۷ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۲:۱٦
چاپ

کلوت‌های نهبندان در انتظار ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور

کلوت‌های نهبندان در انتظار ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور

بیرجندرسا-در حاشیه محور شهر نهبندان به کرمان و پنج کیلومتری جنوب غرب این شهرستان کلوت‌های شگفت انگیز و زیبایی وجود دارد که جهت ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور پیشنهاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، زهرا رضایی ملکوتی گفت: در ایران این نوع کلوت‌ها فقط در  برخی نقاط کشور از جمله در نهبندان وجود دارند.

وي ادامه داد: ارتفاع این کلوت‌ها از 5 تا 100 متر متغیر است. ارتفاع 5 متری اکثر آنها که مانند مخروط‌های کله قندی است منظره رویایی و خیال انگیزی را به وجود آورده است.

کارشناس ثبت میراث طبیعی اداره کل ميراث فرهنگي افزود: این کلوت‌ها دارای یک کیلومتر عرض و 25 کیلومتر طول بوده و از بهترین مناطق زیبای زمین‌شناسی در شرق ایران به شمار می‌روند.

ملكوتي با بيان اينكه این کلوت‌ها به رنگ‌های قرمز و خاکستری، از نوع رسوبی بوده و فاقد پوشش گیاهی هستند، گفت: این منطقه در نهبندان یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های شهرستان محسوب می‌شود.

وي يادآور شد: کلوت‌های نهبندان یکی از جاذبه‌های طبیعی و پدیده‌ای منحصر به‌ فرد در استان است که همه ساله پذیرای گردشگران و کویرنوردان زیادی است. 

کارشناس ثبت میراث طبیعی اداره کل ميراث فرهنگي، خاطرنشان كرد: اميد است با ثبت اين اثر در فهرست آثار طبيعي کشور، گامي ارزشمند در جهت حفاظت و معرفي آن به علاقه‌مندان طبیعت زیبا و شگفت انگیز کشورمان، ایران برداشته شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها