کدخبر: ۳۹۳۷
۱۵ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
چاپ

نهمین جشنواره ملی قربان تا غدیر در خراسان جنوبی برگزار می شود

نهمین جشنواره ملی قربان تا غدیر در خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجندرسا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر و همزمان با هفته ولایت،نهمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری قربان تا غدیر در این استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی بیرجندرسا به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی ، محمد مطهری فر هدف از برگزاری این جشنواره را اتحاد و همدلی با تاسی از عید بزرگ قربان و الگوپذیری و شخصیت پردازی با تاسی از شخصیت و معارف امام علی (ع) عنوان کرد.

وی افزود: شعر، خوشنویسی، گرافیک، مقاله نویسی بخشهای پیش بینی شده برای جشنواره نهم قربان تا غدیر است.

وی گفت: شاخصه های انسان کامل در فرهنگ ابراهیمی و علوی، مقام ابراهیم، مناقب علوی و حجه الوداع به عنوان موضوعات بخش شعر انتخاب شده که می تواند در قالب قصیده غزل، شعر سپید و ... عرضه شود.

مطهری فر با بیان اینکه اشعار برگزیده در کتاب مجموعه آثار جشنواره چاپ خواهد شد، اضافه کرد: در بخش شعر به نفر اول 8 میلیون ریال اعطا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برای بخش خوشنویسی نیز موضوع سخنان حکمت آمیز نهج البلاغه (کلمات قصار) انتخاب شده که در رشته های نستعلیق و شکسته نستعلیق عرضه می شود .

وی جایزه نفر اول این بخش را 14 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: آثاری که به مرحله نمایشگاهی راه یافته اند با نظر هیات انتخاب و کارشناسی دبیرخانه جشنواره به صورت توافقی خریداری خواهند شد.

وی اظهار داشت: در بخش گرافیک نیز با موضوع مفاهیم نمادین پیوند قربان و غدیر، تبیین ولایت در قربان و غدیر به صورت طراحی پوستر برای نفر اول 10 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان جنوبی موضوع تعیین شده برای بخش مقاله نویسی را " تحلیل وتبیین مبانی نظری و عملی قربان و غدیر، نقاط اشتراک و افتراق مذاهب اسلامی در نگاه به واقعه غدیر ،تبیین جایگاه ولایت در قربان و غدیر ،بازتاب قربان و غدیر در ادبیات فارسی و  نقش قربان و غدیر در خلق حماسه های سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: 10 مقاله برتر در کتاب مجموعه مقالات جشنواره به چاپ خواهد رسید و نفر این بخش نیز 12میلیون ریال جایزه خواهد گرفت.

وی یادآور شد: علاقمندان شرکت در این جشنواره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 4323399 – 0561 تماس  و یا به پست الکترونیکی khj.farhang.gov.irمراجعه نمایند .

مطهری فر آخرین مهلت دریافت آثار را ششم مهرماه امسال عنوان کرد و گفت: افتتاحیه، کارگاه های جنبی و نمایشگاه آثار برتر جشنواره 28 و 29 مهرماه سالجاری و مراسم اختتامیه 30 مهرماه برگزار خواهد شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها