کدخبر: ۱۶۸۸۶
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۷
چاپ

آهنگ پیشواز ایرانسل از «الاغ عزیز» تا پیام بازرگانی

آهنگ پیشواز ایرانسل از «الاغ عزیز» تا پیام بازرگانی

بیرجند رسا- در بازاری که فروش و ارائه خدمات یک سرویس درانحصار یک یا چند شرکت محدود باشدگاه مشتری مداری رنگ و بوی مشتری آزاری به خودمی‌گیردبه گونه‌ای که جای تعجب وشگفتی وگاه عصبانیت مشتری را به وجود می اورد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بیرجند رسا به نقل از شبستان، نبرد میان اپراتورهای سیم کارت‌های تلفن همراه در چند سال اخیر به اوج خود رسیده است به طوری که هرکدام تلاش می‌کنند تا با ارائه خدمات بهتر و گاه با «تنه‌های قانونی» از رقیب سبقت گرفته و در جذب مشتری پیشتاز شوند و البته در این میدان کم رقابت هرکدام با افتخار در هرسال خود را ارائه دهنده سرویس برتر معرفی می‌کند، غافل از اینکه در رقابت میان دو نفر، جایگاه سومی وجود ندارد. در کنار اقدامات اپراتورهای سیم کارت‌های تلفن همراه نباید از سودسرشار آنها غافل شد، اقداماتی که با ترفندهای خوش رنگ و لعاب به شکل پیامک و تماس‌ها و تبلیغات مختلف به سراغ مشتریان می‌روند و شوق تمنا در دستیابی به امتیاز بیشتر و شرکت در مسابقه و کسب جوایز چند صد میلیونی و خودرو را در دل آنها می‌آفرینند، بیشتر مشتریان هم غافل از این هستند که چه سود سرشاری نصیب این اپراتورهای می‌نمایند. البته نباید در این زمینه‌ها آنچنان حساسیت نشان داد چراکه مشتریان و مخاطبان اپراتورهای تلفن همراه همواره از هزینه‌های پرداختی خود آگاه هستند و به نوعی در مسیری که حرکت می‌کنند، قدرت انتخاب داشته و مختار هستند. اما این روزها اگر دارای سیم کارت ایرانسل هستید با پدیده جدیدی از سوی اپراتور ایرانسل روبه‌رو شده‌اید، که به نظرمی‌رسد این رویداد آنچنان که برای شخص نگارنده رخ داده برای سایر کاربران هم چندان مطلوب مورد قبول نیست. هنگامی با کسانیکه سیم کارت ایرانسل دارند تماس می گیرید صدای ضبط خانمی پشت تلفن می گوید"سیم کارت دایمی آی سیم با پیش شماره 0902 برای شما که می خواهید متمایز باشید و ...." که ابتدا احساس می کنید اشتباه گرفته اید و یا اشتباهی صورت گرفته است اما با قطع کردن و دوباره تماس گرفتن متوجه می شود این اپراتور از ظرفیت مجانی سیم کارت‌های کاربرانش برای تبلیغات دیگر سیم کارتش بدون اینکه کسب رضایتی از دارندگان سیم کارت کند اقدام کرده است. هرچند این اپراتور سال‌های قبل به اقداماتی نظیر این چون پخش آهنگ «الاغ عزیز کلاه قرمزی » اقدام کرد بود اما این اقدام هم در نوع خود ابتکاری نوین در امر بازاریابی به حساب می‌آید تا هر روز کیسه این اپراتور پر زرق و برق تر شود. اپراتورهای مختلف با ارایه آهنگ‌های پیشواز گوناگون به کاربران خود در کنار ایجاد خلاقیت و جذابیت به سودآوری خود می‌اندیشند که البته قرار دادن این آهنگ‌های پیشواز برای کاربران همواره با اطلاع‌رسانی و انتخاب و گزینش از روی علاقه خود کاربران صورت می‌گیرد؛ هرچند در این مورد هم اصرار بر انتخاب آهنگ پیشواز از طریق ارسال پیامک خود مشکل دیگری است و با آگاهی مشتری مبلغی از حساب وی کسر می‌شود و گاها خود به خود با ارسال یک پیامک پیشواز تمدید می شود. اما اپراتور ایرانسل خلاف رویه معمول متن پیشوازی را برای دارنده‌های سیم کارت این اپراتور انتخاب کرده که به جای پخش بوق تلفن تبلیغاتی برای «آی‌سیم» نسل جدید سیم کارت‌های این اپراتور انجام می‌دهد که البته مشخص نیست این تبلیغات اپراتوری با کدام رضایت و نظرمطلوب مشتری قرار داده شده است و درآمد گوش دادن کاربر به تبلیغ آن‌هم با صدای نچندان مطلوب به جیب چه کسی سرازیر می‌شود و به طور کلی آیا خود اپراتور ایرانسل که همواره در ارائه خدمات پیشرو بوده به بازخورد منفی این اقدام در جامعه فکر نکرده است یا با اطلاع به خاطر سود آوری زیاد دست به چنین اقدامی زده است ؟ و اما در بیان اقتصادی و اصول بازاریابی نیز بهتر است اپراتورهای تلفن همراه هرچند در این بازار کم رقیب به تاخت اسب سود خود را می‌تازانند اما بد نیست کمی هم به فکر علایق مشتریان و نیازهای آنان باشند و به جای دلخوری برای آنها آرامشی نسبی به ارمغان بیاورند تا مبادا روزی نگران ورود رقبای بیشتر به بازار باشند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار