کدخبر: ۸٤٤۲۸
۱۳ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:۳۹
چاپ

برگزاری مراسم شهادت امام علی (ع) در ۲۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

بیرجندرسا-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) در ۲۴ بقعه متبرکه شاخص این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تقارن روز طبیعت و سالروز شهادت امام علی (ع) تمامی ۹۶ بقعه متبرکه استان آمادگی دارند که میزبان مردم باشند اما در ۲۴ بقعه شاخص مراسم سخنرانی و عزاداری داریم.

وی گفت: مراسم در برخی بقاع متبرکه قبل و بعد از نماز ظهر و عصر بوده و در تعدادی از بقاع نیز عصر امروز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۷ مبلغ را دعوت کردیم که در بقاع متبرکه برنامه دارند و زائران، عزاداران و مردم می‌توانند در روز طبیعت به این اماکن مقدس مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون در راستای اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری ۵۲ هزار و ۴۳ نفر زائر در بقاع متبرکه استان اسکان یافته‌اند.

بخشی پور افزود: طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری به مناسبت ماه رمضان و نوروز از ۲۵ اسفند همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه خراسان جنوبی در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: این طرح با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان با استقبال خوب زائران و مسافران حریم امن رضوی مواجه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفند تا پایان روز گذشته زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۳۱۷ هزار و ۸۹ نفر رسید که بیشترین زائر را روز ۱۲ فروردین با ۳۱ هزار و ۱۴۹ نفر و اول فروردین با ۲۹ هزار و ۳۵۴ نفر داشتیم.

وی بیان کرد: مشاوره وقف، افطاری ساده، محافل قرآنی، برنامه‌های فرهنگی و احیای شب قدر از مهمترین برنامه‌هایی است که در بقاع متبرکه استان در حال اجراست.

بخشی پور افزود: طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری تا پایان ماه رمضان در بقاع متبرکه خراسان جنوبی در حال اجرا خواهد بود و مسافران و زائران می‌توانند از خدمات بقاع متبرکه استان بهره مند شوند.

پربیننده ترین ها