کدخبر: ۱۶۱۳۹
۰۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۶
چاپ

دریافت بیش از ۲۲۰ هزارنامه مردمی در طول سفر رئیس جمهور به خوزستان

 دریافت بیش از ۲۲۰ هزارنامه مردمی در طول سفر رئیس جمهور به خوزستان

بیرجند رسا- مدیر کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان، اظهار داشت: طی سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان خوزستان تعداد ۲۲۷ هزار و ۳۴۷ نامه مردمی دریافت شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بیرجند رسا به نقل از شبستان، سید کریم سید نور، مدیر کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان، با بیان این مطلب گفت: از این تعداد نامه 165 هزار مورد متعلق به شهرستان اهواز و مابقی مربوط به شهرستان های آبادان،خرمشهر و دارخوین بوده است.   مدیر کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان ابراز امیدواری کرد: حضور و سفر سردار تدبیر و امید دکتر روحانی به استان خوزستان منشأ خدمات خیر شود.   وی اضافه کرد: ستاد ویژه ای با حضور280 نیروی انسانی جهت دریافت نامه های مردمی در سالن 13 آبان اهواز مستقر شد از 26 دی به مدت 8 روز در امر دریافت، بازگشایی و شمارش نامه ها فعالیت داشت.   سیدنور، با بیان اینکه از مجموع نامه های دریافتی تعداد 36 هزار 525 نامه دارای کد ملی بودند، تصریح کرد: مابقی فاقد کد ملی بودند که توسط سامانه سامد به اطلاع آنها رسانده شد و باید جهت تکمیل اطلاعات و ثبت کد ملی شان اقدام کنند.   وی خاطر نشان کرد: در جریان سه روزه سفر ریاست جمهور به استان خوزستان 10هزار و 381 درخواست مردمی از طریق تماس تلفنی با سامانه سامد و 5 هزار و 7 نفر نیز مراجعه حضوری به ستاد ارتباط مردم و دولت در استان خوزستان داشته اند.   مدیر کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان، با بیان اینکه بررسی محتوای پیام های مردمی نشان می دهد که 99درصد پیام ها درخواست و مابقی شکایت، انتقاد، گزارش و ارائه طرح و ایده بوده اند، عنوان کرد: از این تعداد 10 هزار و 765 مورد درخواست های مردمی بوده است.   وی با اشاره به اینکه 55 درصد پیام های مردمی با موضوع کمک های مالی بلاعوض، امرار معاش، جهیزیه و پرداخت بدهی بوده است، افزود: 17 درصد متقاضیان نیز درخواست اشتغال داشتند، 12 درصد درخواست ها برای تبدیل وضعیت شغلی و تعدادی نیز خواستار ارائه خدمات شهری از قبیل حل مشکلات آب، فاضلاب، آسفالت، برق رسانی و گاز رسانی بود.   وی با بیان اینکه بیشترین درخواست ها مربوط به شهرهای اهواز، مسجدسلیمان، گتوند، ایذه، شوشتر، اندیکا و لالی و کمترین آنها در شهرهای شادگان، هندیجان و آغاجاری بوده است، ابراز کرد: از تاریخ 24 الی 27 دی تعداد کل تماس های برقرار شده با ستاد سامد 65 هزار و 408 تماس بود.   سید نور، با اشاره به اینکه تعداد تماس های پاسخ داده شده که منجر به ثبت و ارجاع گردید، 17 هزار و 290 مورد و مابقی تماس ها به تعداد 41 هزار مشاوره شده اند، اظهار کرد: از مجموع تماس های دریافتی 58 هزار و 260 مورد به صورت آنلاین و تعداد 7 هزار و 148تماس به طور آفلاین ثبت شده اند.   وی با بیان اینکه 73 کارشناس سامانه سامد به صورت آنلاین پاسخگوی تماس گیرندگان بودند، یاد آور شد: در جلسه ای با حضور دکتر امین زاده، معاونت حقوقی و شهسوار معاونت برنامه ریزی حقوقی نهاد ریاست جمهوری و بیش از 150 نفر از کارشناسان حقوقی استان خواستار ارائه سرفصل های آموزشی به منظور بالا بردن و ارتقای سطح کارشناسان و رؤسای حقوقی دستگاه های دولتی استان شدیم.   وی با اشاره به اینکه لازم است با کارشناسان حقوقی برخورد شایسته ای صورت بگیرد، توضیح داد: به منظور تسهیل و تسریع رفت و آمد کارشناسان حقوقی دستگاه ها با نظر مساعد رئیس کل دادگستری استان خوزستان پیشنهاد کردیم کارت تردد ویژه کارشناسان حقوقی صادر شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار