کدخبر: ۸٤۷۸٦
۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۲:۲۳
چاپ

خسارت ۹۴ میلیارد تومانی سیل به قنوات خراسان جنوبی

بیرجندرسا-سیل به قنوات خراسان جنوبی ۹۴ میلیارد تومان خسارت زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در پی بارش‌های اخیر در استان و وقوع رواناب، بر اثر جاری شدن سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، خسارت جدی وارد شد.

 محمدی از قنوات خسارت دیده بشیران، نوده، دوازده امام شهرستان زیرکوه و قنات یاراحمد شهرستان درمیان بازدید کرد و افزود: به دلیل وقوع رواناب و جاری شدن سیل، ۱۰۱ رشته قنات در استان به متراژ ۳۴ کیلومتر، جاده بین مزارع به طول ۱۱۰ کیلومتر و خطوط مسیر انتقال آب به طول ۱۷ کیلومتر، خسارت وارد شده است.

 وی گفت: بیشترین خسارت وارده در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و خوسف است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: توصیه‌های لازم برای بازگشایی و رفع انسداد قنوات برای جاری شدن آب با مشارکت مالکین اعلام و به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های خسارت دیده ابلاغ شده است.

 محمدی گفت:  مقرر شد لیست طرح های خسارت دیده از سیل از سوی مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در اسرع وقت تکمیل و به مدیریت بحران اعلام و در اسرع وقت عملیات اجرایی برای بازگشایی و رفع انسداد قنوات با مشارکت مالکین و بهره برداران در دستور کار قرار گیرد.

 وی افزود سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری لازم برای  تامین اعتبار انجام و این قنوات از محل اعتبارات تخصیصی سال ۱۴۰۳ نیز در اولویت خواهند بود.

پربیننده ترین ها