کدخبر: ۸۲۸۳٤
۲۸ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۲٤
چاپ

در شهرستان درمیان؛

ایمن سازی بیش از ۴۵ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

بیرجندرسا-رئیس اداره دامپزشکی شهرستان درمیان، از اتمام نهمین مرحله سراسری واکسیناسیون رایگان نیوکاسل با پوشش حداکثری در طیور بومی این شهرستان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،جواد ذوالفقاری گفت: درطرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیوربومی، تعداد ۴۵ هزار قطعه طیور بومی شامل مرغ، خروس، کبوتر و بوقلمون به روش آشامیدنی واکسینه شدند.
وی افزود: این عملیات در واحد‌های روستایی شهرستان به منظور جلوگیری از سرایت به مرغداری‌های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انجام شد. 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان درمیان گفت: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی و کشنده در پرندگان است که قابل انتقال به انسان نیست، و در پرندگان با علائم تنفسی (تنگی نفس، سرفه، نشانه‌های عصبی، افسردگی، بی‌اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، به دور خود چرخیدن و علایم گوارشی (اسهال سبز) بروز می‌کند.
به گفته ذوالفقاری شیوع این بیماری می‌تواند در مدت زمان کوتاه تلفات زیادی در پی داشته و خسارت زیادی را به صنعت طیور وارد کند و مهمترین اصل در پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون گله‌های صنعتی و بومی است.

پربیننده ترین ها