کدخبر: ۸۲۰۰۱
۰۹ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۲٦
چاپ

برگزاری همایش بزرگ «امت محمد(ص)» در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-همایش بزرگ «امت محمد(ص)» با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی و اقشار مختلف اهل تشیع و تسنن خراسان‌جنوبی در شهرستان دارالتقریب این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس،همایش بزرگ «امت محمد(ص)» با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی و اقشار مختلف اهل تشیع و تسنن خراسان‌جنوبی در شهرستان دارالتقریب این استان (درمیان) برگزار شد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی با عنوان همایش بزرگ «امت محمد (ص)» ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت افزود: امروز شهرستان درمیان میزبان برادران اهل تسنن و تشیع پنج شهرستان تقریبی استان است که این میزبانی جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه هفته وحدت امسال با هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرد، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی افرادی است که در هشت سال دفاع مقدس جانانه به مجاهدت پرداختند و جانفشانی کردند که باید قدردان آنان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب جدید و نو، با حکومت و سیستم جدید در قرن بیستم بود، نوع حکومت اجرایی انقلاب ما نه مبتنی بر سوسیال دمکراسی شرق و نه مبتنی بر دمکراسی غرب بود بلکه حکومت مبتنی بر آرای مردم، مبانی و آموزه‌های دینی که از آن به عنوان مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی نام می‌برند.

قناعت گفت: دشمنان و استکبار جهانی به دنبال این بودند که انقلاب ما شکل نگیرد چرا که الگوی سایر کشورهای جهان می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه ایران راه انداخته‌ است افزود: ایران اسلامی با وجود این فتنه‌ها روی پای خود ایستاده چرا که دست خداوند بالای سر این انقلاب و مردم است.

قناعت گفت: امروز انقلاب اسلامی نه تنها به مسیر پیشرفت و تعالی خود ادامه می‌دهد بلکه به الگوی سایر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است.

استاندار با تاکید بر اینکه امروز وظیفه اصلی همه ما خدمت و حفظ وحدت در جامعه است تصریح کرد: مسئولان باید خدمت‌رسانی و کار شبانه‌روزی به مردم را به جد در دستور کار خودشان قرار دهند.

تکیه دولت سیزدهم بر جوانان

قناعت گفت: دولت سیزدهم بر ظرفیت‌های کشور و جوانان منطقه تکیه کرده و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وظیفه ما مسئولان خدمت‌رسانی و کار شبانه‌روزی برای مردم است اما وظیفه مردم شیعه و سنی و قومیت‌ها، حفظ و تقویت وحدت است چرا که این اقتدار و شکوه کشور برگرفته از وحدت است.

قناعت افزود: در حال حاضر نگاه همه آزادیخواهان جهان به پیشرفت، ترقی‌ و وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی است، آنان وحدت در جامعه ما را الگو و اسوه برای خودشان قرار می‌دهند.

اتحاد بین مسلمانان نعمت است

 مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت  هم در  این همایش گفت: جنایت‌هایی که امروز در دنیا انجام می‌شود به خاطر دوری از اخلاق پیامبر گرامی اسلام است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی اتحاد بین مسلمانان در جهان نعمت است که باید حفظ و تقویت شود.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان گفت: با ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) جهان منور و کشتی طوفان زده بشر به ساحل سعادت منتقل شد، پیامبر با نور خود جهان را منور کرد و از پیشانی بشر غبار ذلت را پاک و از پای بشر زنجیر اسارت و غلامی را باز کرد.

 مولوی عبداللهی افزود:  پیامبر ما پریشانی، رنج و اختلاف را برای امت نمی‌خواست و توانست ۲ قبیله اوس و خزرج را با قلب رئوف خود در کنار هم قرار دهد.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان گفت: ما مسلمانان در جهان اسلام امکانات، نیروی انسانی، ثروث و منابع خداددی زیادی داریم اما متاسفانه اخلاق نبوی در بین ما کم است و قساوت قلب، خونریزی و جنایت‌هایی که در بین مسلمانان انجام می‌شود به دلیل دوری از اخلاق پیامبر است.

مولوی عبداللهی اظهار کرد: اختلاف و درگیری ما برای پیامبر ناراحت کننده است چرا که ایشان هرگز اختلاف امت خود را نمی‌خواهد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه  اظهار کرد: در شهرستان مرزی درمیان فضای همدلی و تقریبی وجود دارد و از این پس هم تقویت خواهد شد.

وی با تشکر از حضور مستمر استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی درمیان گفت: خواسته چندین ساله مردم شهرستان از جمله موضوع مصلی شهر اسدیه با دستور ویژه استاندار و تلاش فرماندار شهرستان محقق شده‌ که دعای خیر مردم بدرقه راهتان است.

وی ادامه داد: موضوع مصلی شهر اسدیه ۳۰ سال بلاتکلیف بود که با دستور ویژه استاندار خراسان جنوبی و تلاش فرماندار درمیان محقق شد.

قدران اتحاد وانسجام باشیم

مهدی فرجامی‌فرد، فرماندار درمیان هم در این همایش گفت: باید قدردان اتحاد و انسجامی باشیم که به کوری چشم دشمنان در ایران اسلامی و خراسان جنوبی بیش از گذشته برقرار است.

وی افزود: شهرستان درمیان، شهرستانی مرزی و تقریبی با قریب ۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۷ درصد آن اهل تسنن و ۳۳ درصد اهل تشییع هستند.

وی با اشاره به اینکه به برکت نظام و دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده است گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد روستاهای درمیان گازرسانی و برق رسانی شده است و بیش از ۹۲ درصد روستاها از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

فرماندار درمیان گفت: در حوزه راه‌های روستایی تنها ۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالت است و بقیه روستاها از راه آسفالت برخوردار هستند، البته مهمترین مشکل ما نامناسب بودن راه‌های روستایی است.

وی اضافه کرد: در قالب طرح جهاد آبرسانی تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ قرار است ۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

فرجامی‌فرد گفت: در دولت سیزدهم ۲۳ زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان ساخته شده و هشت زمین چمن مصنوعی هم با همکاری بنیاد علوی در سال جاری ساخته خواهد شد.

فرماندار درمیان گفت: شهرستان درمیان ۱۴۵ شهید اهل تسنن و ۳۵ شهید اهل تشیع تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ است.

بنابراین گزارش، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی که امروز به واسطه حضور در جلسه محوری بزرگداشت هفته وحدت به شهرستان درمیان سفر کرد قبل حضور در این جلسه یک باب مدرسه ۶ کلاسه را در روستای نوغاب این شهرستان افتتاح کرد. 

اعتبار هزینه شده برای احداث این مدرسه از محل منابع دولتی و کمک خیر ۴ میلیارد تومان است.

مساحت آموزشی ۷۴۶ مترمربع و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع محوطه سازی از جمله مشخصات فنی آموزشگاه حاج محمدحسین خان عطایی نوغاب است.

پربیننده ترین ها