کدخبر: ۸۰۵۷٦
۱۸ تیر ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
چاپ

بیانیه سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی به مناسبت هفته عفاف و حجاب

بیرجندرسا-سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:  بسم الله الرحمن الرحیم 

عزت و عظمت و جایگاه ارزشمند زنان در اندیشه والای اسلامی، عطیه گران بهای پیامبر بزرگواری است که زن را مایه آرامش و انس و الفت و از بزرگترین نعمت‌های الهی دانسته، بهشت را زیر پای مادران معرفی نمود و تجلی مقام والای زن را در مروارید هستی، سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار داد تا زنان در تمامی اعصار با الگوگیری از این بزرگوار، قدر گوهر ذاتی خود را دانسته و با حفظ متانت، وقار و عفاف، رسالت گرانسنگ خود در رشد و هدایت قافله بشری، صعود به قله‌های کمال را ایفا نمایند. 

علاوه بر آن، افتخار زن ایرانی این است که «حجاب» برایش میراث کهن ملی است؛ وجه امتیازی که غرب هم اکنون نیز از آن بی بهره است و حال بعد از گذشت چند صد سال از گم شدن و نادیده انگاشتن این موهبت الهی با از بین رفتن بنیان خانواده و ناهنجاریهای شدید رفتاری و اجتماعی به عفاف و حجاب «گرایشی جهانی» پیدا کرده است. گرایشی که نشان از ظرفیت جهانی شدن «حجاب فاطمی» دارد. 

بر خلاف آنچه تبلیغ می‌شود تجربۀ چهل و چهار سالۀ جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که حجاب به‌هیچ‌وجه مانع حضور در فعالیت‌های اجتماعی و دست یافتن به موفقیت‌های علمی و هنری و ورزشی و اقتصادی و فرهنگی نیست.

زن ایرانی در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت‌ساله نقشی ایفا کرده است که همچون ستاره‌ای بر تارک تاریخ می‌درخشد. امروزه نیز زنان مسلمان ایران با رعایت حجاب اسلامی در همۀ عرصه‌ها حضور دارند و روزبه‌روز دستاوردهای بهتر و بیشتری کسب می‌کنند. 

بر همگان مبرهن است که امروزه نوک پیکان جنگ نرم به سوی تزلزل خانواده‌های ایرانی به وسیله حذف حجاب اسلامی و در پی آن شیوع بی بندوباری است، به طوری که به اذعان خارج‌نشینان معاند نظام، با حذف حجاب و از بین بردن عفاف زن ایرانی، دیواره‌های مستحکم ورود به ایران اسلامی فروریخته و نفوذ در همه ابعاد کشور ایران منوط به زدن حجاب و عفاف زنان و مردان مسلمان ایرانی است.

صدها شبکه ماهواره ای و هزاران رسانه در فضای سایبر نشان می دهد که بیشترین هجمه های ذلت بار دشمنان زبون، علیه فرهنگ عفاف و حجاب بوده است و تلاش مداوم آنها برای بی ارزش جلوه دادن حجاب و تبلیغ مظاهر اباهه گری، به چالش کشاندن هویت اسلامی و ایرانی بانوان است. 

در این میان لازم است تا مسئولان و تصمیم‌گیران در حوزه‌های فرهنگی با بهره‌گیری از بصیرت و شناخت کامل از جریانات نفوذ در مسائل فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب در کشور، از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ساز و مورد خوشایند معاندان و دشمنان ایران اسلامی پرهیز کرده و در سیاستگذاری‌های فرهنگی به جای پرداختن به اسناد بین‌المللی، با بهره‌گیر از اسناد بالادستی راه‌های نفوذ را مسدود کنند. 

سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدای دفاع از حریم عفاف و حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد در تیرماه  ۱۳۱۴  و تجدید بیعت با آرمان های بلند انقلاب اسلامی و امامین انقلاب با تاسی و تبعیت از فرامین گهربار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در راستای مطالبه گری، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی و متولیان حجاب بر وضعیت حجاب و عفاف تاکید کرده و مجدانه از قوه محترم قضائیه خواستاریم در راستای کاهش آسیب های وارده از انحرافات فرهنگی با مفسدان حوزه های فرهنگی، اعتقادی و مروجان فرهنگ منحط و انسانیت کش غرب برخورد صریح و قانونی داشته باشند.