کدخبر: ٤۲۷۸٦
۲۲ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۰٦:۲۸
چاپ

امام جمعه بیرجند:

غرب برای نخبگان چراغ سبز نشان می دهد / دشمن از شکاف اختلاف و دو دستگی نفوذ می کند

غرب برای نخبگان چراغ سبز نشان می دهد / دشمن از شکاف اختلاف و دو دستگی نفوذ می کند

بیرجندرسا- امام جمعه بیرجند با بیان اینکه متاسفانه دشمن برای عده ای در کشور به خصوص جامعه نخبگان چراغ سبز نشان می دهد و سعی دارد تا آنها را جذب افکار خود کند، افزود: دشمن سعی دارد تا اندیشه و افکار خود را بر روی فکر نخبگان وارد کند که این خود یک نفوذ و تهدید است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی امام جمعه بیرجند در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه بیرجند با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در هفته‌های اخیر در مورد خطرات نفوذ گفت: همان طور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند نفوذ دشمن از تهدیدهای بزرگ دشمن به خصوص شیطان بزرگ است که اگر ما چشم خود را باز کنیم آثار جنایات و راههای نفوذ استکبار را خواهیم دید.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه متاسفانه دشمن برای عده ای در کشور به خصوص جامعه نخبگان چراغ سبز نشان می دهد و سعی دارد تا آنها را جذب افکار خود کند، افزود: دشمن سعی دارد تا اندیشه و افکار خود را بر روی فکر نخبگان وارد کند که این خود یک نفوذ و تهدید است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه برخی ها می گویند استکبار باید از ملت ایران عذرخواهی کند، گفت: استکبار جهانی ماهیت او استکباری و استثماری است و لذا برای او نابودی انسانها مهم نیست.

 

وی با بیان اینکه تحریک و شورش مردم از طریق شکاف‌ها از دیگر برنامه های دشمن برای نفوذ است، گفت: یک مجموعه ای که سالها فرزندان این ملت را با برنامه های خوب خود شاد کردند، حالا یک اشتباهی انجام دادند که خودشان از ملت ایران عذرخواهی کردند اما می‌بینیم که دشمن چطور بدنبال اختلاف افکنی بین مردم به این بهانه است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمن از همه راهها برای نفوذ به کشور استفاده می کند، افزود: ایران بدون آذربایجان معنی ندارد و ما همه ملت ایران از هر قوم و نژادی که باشند به آنها عشق می ورزیم اما همه اینها در سایه ولایت ممکن است.

 

حجت الاسلام رضایی استخدام و بکارگیری عناصر خود فروخته و نفوذ و اختلاف افکنی و ایجاد حاکمیت دو گانه را از دیگر برنامه های دشمن دانست و گفت: تنها راه پیروزی بر دشمن استحکام درونی نظام است تا اینکه ایران اسلامی به پایگاه همه کشورهای اسلامی و پایگاه امام عصر تبدیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی باید دانشجوها هنر یاد بگیرند، گفت: مسئولان روند اعطای پروانه کار به جوانان را تسریع کنند.

 

امام جمعه بیرجند، کاربردی بودن علوم مجموعه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای را از دیگر نکاتی دانست که باید به آن توجه شود.

بیان اینکه باید افکار غلط خودمان را تخلیه کنیم، گفت: باید مراقب افکار و رفتار خود باشیم تا به خطا نرویم.

 

وی به مهمترین مناسبت‌های هفته اشاره و با بیان اینکه 23 آبان روز حمایت از بیماران کلیوی است، افزود: ما باید در غذایی که صرف می کنیم دقت داشته باشیم تا به بدن ما آسیب نزند و نباید مواد غذایی مضر مصرف کرد، چراکه اینها در آینده انسان را دچار بیماری‌های مختلفی می‌کند.

 

امام جمعه بیرجند ولادت امام محمد باقر(علیه السلام) و امام موسی کاظم(علیه السلام) را از دیگر مناسبتهای هفته آینده عنوان کرد و این ایام را به همه مومنان و مسلمانان تبریک گفت.

 

حجت الاسلام رضایی، 24 آبان ماه، روز بزرگداشت علامه طباطبایی را از دیگر مناسبتهای هفته دانست و افزود: ما باید قدر عالمان بزرگ خود را در هر دو دنیا بدانیم؛ اما متاسفانه آن طور که باید هنوز نتوانسته ایم معارف این مرد بزرگ را درک کنیم.

 

وی با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار را از دیگر مناسبتهای 24 آبان ماه عنوان کرد و گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند پر خسارت ترین تنبلی مربوط به عدم مطالعه است، کتاب انسان را بزرگ می‌کند، لذا امید است که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهر فرهنگی بیرجند افزایش پیدا کند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: بهتر است به جای تماشای فیلم هایی که برگرفته از فیلم های هالیوودی است و افکار آنها را منتقل میکند به مطالعه کتاب بیشتر توجه شود.

 

حجت الاسلام رضایی به 8 صفر سالروز وفات سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: امید است که فرزندان سلمان راه سلمان را ادامه دهند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.