کدخبر: ٤۲۷٦۹
۱۸ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱٤:۵٦
چاپ

حجت الاسلام عبادی:

اشتغال مهمترین مشکل مردم استان/ رعایت قانون موجب شور و نشاط سیاسی در انتخابات می شود

اشتغال مهمترین مشکل مردم استان/ رعایت قانون موجب شور و نشاط سیاسی در انتخابات می شود

بیرجندرسا- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند اصلی ترین و مهمترین مشکل مردم را اشتغال دانست و تصریح کرد: اقدامات انجام شده برای کمک و حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع کافی نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تشکر از حضور هم‌استانی‌ها در تشییع پیکر آیت‎الله سید احمد عبادی، اظهار داشت: آیت‎الله عبادی شاگرد امام راحل، آیت‎الله بروجردی و آیت‎الله گلپایگانی بود و از نظر علمی جایگاه بالایی داشت.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بازوی توانمند ما هستند، گفت: با تعامل خوبی که بین مطبوعات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها ایجاد کردیم، توانستیم مسائل و مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساعدت‌های خوبی بین رسانه‌ها با ما شده است، افزود: دغدغه رسانه‌ها کار مردم، کشور، استان و انقلاب اسلامی است.

 

اختلافات موجب سهل انگاری و غفلت مسئولان برای خدمت به مردم نشود

وی با اشاره به نامگذاری سال « دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: همه قوای سه گانه کشور باید در جهت حل مشکلات مردم تفاهم داشته باشند و اختلافات نباید به اندازه‌ای دامن زده شود که موجب سهل‌ انگاری و غفلت مسئولان نسبت به این مهم شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مقام معظم رهبری با تأکیدات فراوان در بحث اقتصاد مقاومتی در این زمینه اعلام نارضایتی کردند، اظهار کرد: قوه مجریه و تمام دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

برای تحقق اقتصاد مقاومتی خلأهای قانونی وجود دارد

عبادی بابیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی خلأهای قانونی نیز وجود دارد، افزود: اگر اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود جلوی نفوذ دشمن سد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از طراحی‌های دشمن به‌خصوص آمریکا در قالب اقتصادی است، ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم می‌توانیم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

وی بابیان اینکه در صورتی می‌توانیم دشمن را مأیوس کنیم که اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم، تصریح کرد: نفوذ بحث دلسوزانه‌ای است و هرکس نسبت به نفوذ در چارچوب عوامل رهبری هشدار دهد دلسوز کشور است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید روزنه‌های نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن را ببندیم، افزود: کودتای ۲۸ مردادماه بانفوذ دشمن اجرا شد.

وی افزود: آمریکا و انگلیس اگر می‌توانستند کودتای ۲۸ مرداد را بارها در کشور تکرار می‌کردند.

وی بابیان اینکه همه مسئولان باید در جهت کمک به مردم به همدلی و هم‌زبانی هم‌قدم شوند، گفت: در کنار کمک به مردم باید از دولت نیز حمایت شود.

عبادی با اشاره به کرسی‌های آزاداندیشی تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی اگر بر اساس قواعد آن اجرا شود می‌تواند بسیار عمیق و تأثیرگذار باشد.

وی بابیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی بسیار مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: در کرسی‌های آزاداندیشی هرگز نباید اهانت به‌جایی صورت گیرد.

جناح‌های سیاسی مفسدان اقتصادی و سیاسی را از خود دور کنند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قواعد کرسی‌های آزاداندیشی خارج از بازی‌های سیاسی است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی بابیان اینکه انتخابات باید بر اساس قوانین صورت گیرد، اظهار کرد: تبلیغات انتخاباتی نباید زودتر از موعد آغاز شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فعالیت‌های سیاسی قانون باید رعایت شود، افزود: ایران جزو معدود کشورهایی است که برخی خود را به جریان سیاسی آویزان می‌کنند و از سویی دیگر ساختارهای نظام و چارچوب آن را قبول ندارند.

عبادی با اشاره به اینکه نشاط سیاسی در صورتی انجام می‌شود که جناح‌های مختلف سیاسی در کشور فعال باشند، افزود: آنچه در فعالیت‌های سیاسی مهم است و موجب شور سیاسی می‌شود رعایت قانون است.

وی بابیان اینکه جناح‌های سیاسی باید مفسدان اقتصادی و مفسدان سیاسی را از خود دور کنند، افزود: اختیارات استانداری‌ها باید افزایش پیدا کند و اگر دست مسئولان در تصمیم‌گیری‌های مرکز استان‌ها باز باشد بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی بابیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری اردوهای مختلف دانشجویی کار درستی نیست، افزود: این اردوهای آسیب‌های بسیار زیادی دارد و فضای دانشگاه باید یک فضا برای کسب فضایل انسانی برای دانشجویان باشد.

شبکه‌های اجتماعی نظارت و مدیریت بیشتری را می‌طلبد

حجت الاسلام عبادی در ادامه با تاکید بر گسترش بیش از حد شبکه‌های اجتماعی، گفت: متاسفانه شتاب و سرعت توسعه شبکه اجتماعی در کشور بیشتر از توسعه نظارت بر آن بوده است.

به گفته وی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظارت و مدیریت بیشتری را می‌طلبد چرا که در این فضا مطالب نادرست بیان می‌شود که صحت ندارد و بسیاری از آنان براساس شبکه‌های طراحی شده از خارج مدیریت می‌شود.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: بعضی مسئولان کشور علاقه ندارند شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را کنترل کنند و این آسیب جدی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت دستگاه‌های فرهنگی بر انعکاس واقعیت‌های انقلاب و دفاع مقدس، افزود: چگونه است که وقتی مطلبی در مورد مسئولی نوشته می‌شود سریع واکنش نشان می‌دهند بنابراین باید مسئولان تحریفات انقلاب و دفاع مقدس را پیگیری و نظارت کنند.

 نباید از فرهنگ در استان غافل نشویم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی موفق نبوده و جلسات محدودی برگزار کرده، بیان داشت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و شاخص‌های فرهنگی آن از استان‌های دیگر بالاتر است اما این نباید موجب غافل شدن و از دست رفتن این سرمایه ارزشمند شود.

به گفته وی در بحث فرهنگ می‌توان بسیار فعالیت کرد اما متاسفانه در لایحه بودجه که تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود در اولین گام از بودجه فرهنگ زده می‌شود که این امر مطلوب نیست.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار