کدخبر: ٤۲۷۵۸
۱۵ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱۷:۵۹
چاپ

امام جمعه موقت بیرجند:

بزرگ‌ترین معروف انقلاب شکوه مند اسلامی و بزرگترین منکر حکومت مستبد آمریکاست / مسیر ما با مسیر آمریکا متفاوت است

بزرگ‌ترین معروف انقلاب شکوه مند اسلامی و بزرگترین منکر حکومت مستبد آمریکاست / مسیر ما با مسیر آمریکا متفاوت است

بیرجندرسا- حجت الاسلام دلدار بابیان اینکه بزرگ‌ترین معروف انقلاب شکوهمند اسلامی است افزود: حمایت از انقلاب و تلاش درراه حمایت از آرمان‌های انقلاب از نشانه‌های حرکت در مسیر معروف است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیجان دلدار در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در بیرجند با اشاره به اینکه اهل عبادت و نماز بودن  نماد بندگی است تاکید کرد: ویژگی‌های مؤمن حقیقی اهل نماز و عبادت بودن است و مؤمن منشأ و مبدأ نعمت‌ها را می‌شناسد و می‌داند همه نعمت‌ها از طرف خداوند است لذا این نعمت‌ها را درراه خداوند انفاق می‌کند.

امام‌جمعه موقت بیرجند ریشه مراجعه انسان به غیر خدا را جهل دانست و اظهار کرد: کسی که منشأ تدبیر، قدرت، حکمت و علم را رها کرده و در خانه نیازمندی همچون خود را زد جاهل و نابخرد است.

وی بیان داشت: کسی که مقام انسانی خود را نشناخت و به دنبال امور اعتباری، ثروت، شهرت و امور فانی رفت فردی نادان و جاهل است.

وی بابیان اینکه در همه زمان‌ها انسان‌های جاهل وجود دارد، افزود: امروز کسانی هستند که معجزات صحرای طبس، کودتاهای مختلف و جنگ تحمیلی را دیده‌اند ولی بازهم حقانیت انقلاب را نفهمیدند و سر آن‌ها به‌طرف غربی و غربی‌ها است که نشان از جهالت آنان است.

امام‌جمعه موقت بیرجند پایان کار کسانی که به‌سوی در خانه‌ای غیر از خانه خداوند می‌روند را نابودی دانست و افزود: عمل و کار چنین افرادی بی‌نتیجه است.

وی بابیان اینکه امام حسین (ع) خون قلب و همه هستی خود را درراه خداوند فدا کرد تا بندگان را از نادانی و سرگردانی گمراهی نجات دهد، افزود: امام حسین (ع) قیام کردند تا نور را در جامعه گسترش دهند و ظلمت‌ها، بدعت‌ها و خرافات را نابود کنند.

وی بابیان اینکه همه پیامبران آمدند تا انسان‌ها را تزکیه کنند، اظهار کرد: هر جلسه، برنامه و عزاداری‌ای که در مسیر رشد و نورانیت انسان نباشد مورد رضایت امامان و امام حسین(ع) نیست.

حجت الاسلام دلدار بابیان اینکه جز تقوا و خویشتن‌داری ارجمندی نیست، گفت: عمل فقط با نیت محقق می‌شود و کارها وقتی باعث رشد و تکامل می‌شود که با نیت خالصانه و عمل صالح باشد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: عبادتی محقق نمی‌شود مگر بافهم عمیق و امیدواریم خداوند بافهم عمیق توفیق اطاعت از دستورات و رهروی از امام سجاد (ع) را به همه انسان‌ها عنایت کند.

امام جمعه موقت بیرجند ضمن تأکید بر عمل کردن به معروف و حرکت کردن در مسیر آن افزود: باید با تبلیغ کردن، برگزاری جلسات، هیئت‌ها و روضه‌های خانگی باعث اشاعه معروف شویم و به آن تعاون داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه بیرجند بابیان اینکه امربه‌معروف به معنای احساس مسئولیت نسبت به برادران دینی است، اظهار داشت: در جامعه دینی غیرازاینکه مردم خودشان به معروف‌ها عمل می‌کنند باید از دیگران نیز بخواهند که به معروف‌های جامعه خود پای‌بند باشند.

وی افزود: جامعه‌ای که اهل امربه‌معروف و نهی از منکر است مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه باید اقامه معروف کنیم، افزود: کسانی که اهل منکر هستند هم به آن عمل می‌کنند، هم آن را پخش می‌کنند و هم سیستمی درست می‌کنند که انسان‌ها ناخودآگاه در آن قدم درراه باطل می‌گذارند.

وی بابیان اینکه دنیای امروز فقط عمل کردن به منکر و باطل نیست، اظهار داشت: امروز در سطح جامعه منکر را پخش می‌کنند و با ایجاد شبکه‌های مجازی، اینترنت و دام‌هایی از این قبیل انسان ناخواسته مسیری را طی می‌کند که به باطل می‌رود.

حجت الاسلام دلدار از مسئولان و مردم خواستار قدم برداشتن درراه اقامه معروف شد و تصریح کرد: کسی که اهل نماز جمعه است نباید به انجام معروف اکتفا کند بلکه باید آن را در بین دیگران نیز رواج دهد.

وی با اشاره به طرح عفاف و حجاب که در شورای عالی فرهنگی تصویب و به ادارات کشور ابلاغ‌شده است، اظهار داشت: ادارات باید به این طرح پای بند باشند و کارمندان خود را اهل حجاب کنند نه اینکه برای جذب مشتری حجاب را کنار بگذارند.

وی بابیان اینکه باید برای اقامه معروف طرح و نقشه داشت افزود: مردم باید توجیه عمومی شوند و همه قانون امربه‌معروف و نهی از منکر را بشناسند و به مردم آموزش داده شود تا امربه‌معروف و نهی از منکر مظلوم واقع نشود.

امام‌جمعه موقت بیرجند ضمن اشاره به شجره طیبه صالحین اظهار کرد: شجره طیبه صالحین مایه امیدواری رهبری است.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین معروف انقلاب شکوهمند اسلامی است افزود: حمایت از انقلاب و تلاش درراه حمایت از آرمان‌های انقلاب از نشانه‌های حرکت در مسیر معروف است.

استاد حوزه همچنین بزرگ‌ترین منکر را حکومت مستبد آمریکا دانست و تصریح کرد: آمریکا در همه‌جا دخالت می‌کند و استکبار به ذات است و مسیر ما با مسیر آمریکا متفاوت است.

خطیب نماز جمعه بیرجند ادامه داد: وقتی شعار مرگ بر آمریکا را کنار می‌گذاریم که مرگ آمریکا برسد.

وی ضمن اشاره به ۱۸ آبان ماه که به‌روز کیفیت نام‌گذاری شده است اظهار کرد: دین اسلام دین کیفیت، انفاق، محکم‌کاری است و توسعه به علم‌آموزی، مسئولیت شناسی و انجام درست وظایف نمونه‌هایی از توجه دین به مسئله کیفیت است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.