کدخبر: ٤۲۷۱۵
۰۸ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱٦:٤۹
چاپ

حجت الاسلام رضایی:

باید محکمتر از همیشه مرگ بر آمریکا گفت / دشمن با خودباختگی و خرافات قصد نفوذ دارد / نامه رهبری فصل الختام برجام است

باید محکمتر از همیشه مرگ بر آمریکا گفت / دشمن با خودباختگی و خرافات قصد نفوذ دارد / نامه رهبری فصل الختام برجام است

بیرجندرسا- امام جمعه بیرجند با اشاره به 13 آبان‌ماه روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: ما باید در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی محکم‌تر از همیشه مرگ بر آمریکا بگوییم تا دشمن بداند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه با فساد، زورگویی و ظلم نمی‌تواند کنار بیاید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،  حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه عمرهدیه از از ناحیه خداوند به انسان است، افزود: کسانی که هر روز بر علمشان افزوده نشود از خدواند بدور هستند و در واقعه می توان گفت خداوند حقیقت علم، عقل و محبت است.

امام جمعه بیرجند جایگاه امام را مانند پدر و مادر و جایگاه مسجد را مانند آب حیات و زندگی در جامعه عنوان کرد و افزود: امام برای افراد جامعه جایگاه مونس و رفیق را دارد  و در زمان سختی و مشکلات پناهگاه انسان است و از طرفی انسان مومن باید عاشق مسجد بوده و مساجد را مانند آب حیاب بخش برای خود و دیگران تصور کند.

وی ادامه داد: مسئولان مساجد باید به گونه‌ای این آب حیات را در مساجد درست کنند که افراد جامعه به ویژه نسل جوانان مانند ماهیانی که وابسته به آب هستند به سمت مساجد سرازیر شوند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عرفان به معنای رعایت حق خدا و بندگان خداوند است، اضافه کرد: عارف یک انسان منزوی نیست، بلکه کسی است که حق خدا و بندگانش را رعایت می‌کند.

وی رسیدن به لذت‌های اخروی را در مدیریت احوال، اعمال خود افراد عنوان کرد و ادامه داد: زاهد و راهب هر دو از لذت‌جویی و تنعم دوری می‌جویند، اما راهب از مشکلات جامعه کناره‌گیری می‌کند، ولی زاهد در متن جامعه به فکر اصلاح جامعه و انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

رضایی‌بیرجندی با اشاره به اینکه یکی از مناسبت‌های این هفته هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده است، یادآور شد: به همین مناسبت این روز به نام روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

وی افزود: باید مانند امام خمینی(ره) امروز شهید فهمیده‌ها را تربیت کنیم و با توجه به اینکه امروز ما وارثان خون شهدا هستیم، وظیفه سنگینی بر دوشمان نهاده شده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید در مساجد جاذبه ایجاد کرد گفت: مساجد ما باید مملو از حضور قشر جوان و نوجوان باشد باید مساجد را تبدیل به کانون علم، عرفان و تشکیلات نظام اسلامی کنیم ولی  امروزه مساجد ما به مساجد سکولار و تنها نمازخانه تبدیل شده است.

وی با اشاره به ورود دو شهید گمنام در خراسان جنوبی در روزهای اخیر گفت: خراسان جنوبی در هفته جاری میزبان این دو شهید گمنام است و باید قدر این لحظات را بدانیم و به نحو احسنت از آن استفاده کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به 13 آبان‌ماه روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: ما باید در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی محکم‌تر از همیشه مرگ بر آمریکا بگوییم تا دشمن بداند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه با فساد، زورگویی و ظلم نمی‌تواند کنار بیاید.

وی نفوذ دشمن از طریق فرهنگ را خطرناک عنوان کرد و افزود: مراقب نفوذ دشمن از طریق فرهنگ باشیم چرا که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشاتشان گفته اند نفوذ فرهنگی از نفوذ اقتصادی و امنیتی مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه دشمن با شیوه‌های مختلف قصد نفوذ در کشور را دارد، اضافه کرد: باید برای پیشگیری از نفوذ دشمن از خودباختگی و خرافات جلوگیری کنیم.

امام جمعه بیرجند به دستورات مقام معظم رهبری در مورد برجام اشاره کرد و افزود: این دستورات فصل‌الختام این موضوع است و مردم باید بصیر و آگاه باشند.

‌رضایی‌بیرجند ضمن محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر توسط حکام عربستان گفت: حکام آل سعود باید بدانند با دادن این حکم، حکم نابودی خود را داده‌اند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.