کدخبر: ٤۲٦۸۵
۲۷ مهر ۱۳۹٤ ساعت ۱۸:۰٦
چاپ

معاون وزیر اقتصاد:

نخبگان درزمینهٔ های مختلف تنها به‌کلی گویی و نقد نپردازند بلکه راهکار نیز بدهند

نخبگان درزمینهٔ های مختلف تنها به‌کلی گویی و نقد نپردازند بلکه راهکار نیز بدهند

بیرجندرسا- معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه نخبگان و سرمایه‌گذاران موانع تولید را حس می‌کنند، افزود: این افراد می‌توانند راهکار خوبی در حل این موانع ارائه دهند بنابراین همه دستگاه‌ها مربوطه باید برای آن‌ها و حل مشکلاتشان وقت بگذارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علی یزدانی معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست عمومی با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها در حوزه تولیدات درست شود و زیرساخت‌ها در راستای حفظ منافع ملی اصلاح شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: باید تمامی دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری کنند تا این سیاست‌ها اجرا شود.

یزدانی ادامه داد: تبیین مصرف تولیدات داخلی وظیفه همه ما است و باید در این زمینه مانند امربه‌معروف به‌صورت همگانی وارد عمل شویم.

وی بابیان اینکه امربه‌معروف قانون اسلامی را تکمیل می‌کند، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی تولید محصول باکیفیت، ایجاد رقابت‌پذیری و ترغیب مردم به استفاده از تولیدات داخلی نیز از معروفات به شمار می‌رود.

یزدانی با اشاره به‌ضرورت اجرای سیاست‌های مقاومتی، اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چارچوب و مزیت‌های زیادی دارد و هر فرد ایرانی و غیر ایرانی این سیاست‌ها را مطالعه کند پی به‌ضرورت اجرای آن می‌برد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: علی‌رغم تلاش نخبگان در بین آن‌ها عارضه‌هایی مشاهده می‌شود که برای رفع آن‌همه باید دست‌به‌دست هم داده و آستین بالا بزنند.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در تولید، بیان کرد: نخبگان درزمینهٔ های مختلف تنها به‌کلی گویی و نقد نپردازند بلکه راهکار نیز بدهند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه نخبگان و سرمایه‌گذاران موانع تولید را حس می‌کنند، افزود: این افراد می‌توانند راهکار خوبی در حل این موانع ارائه دهند بنابراین همه دستگاه‌ها مربوطه باید برای آن‌ها و حل مشکلاتشان وقت بگذارند.

وی با اشاره به وجود هزاران معدن در ایران، بیان کرد: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ معدن وجود دارد که باید به این معادن نگاه ویژه شود.

یزدانی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های معدن زغال‌سنگ طبس، تصریح کرد: اگر به سایر معادن مانند معدن زغال‌سنگ طبس توجه شود و با ذخیره‌های میلیاردی بر روی آن کار شود بسیاری از مشکلات اقتصادی مرتفع می‌شود.

وی بابیان اینکه واحدهای تولیدی کوچک به‌تنهایی پاسخگوی اقتصاد جامعه نیست، بیان کرد: باید در این زمینه برند سازی صورت بگیرد و واحدهای تولیدی کوچک در کنار هم قرارگرفته و زنجیره‌های بزرگی را تشکیل دهند.

یزدانی با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی خراسان جنوبی، اظهار کرد: در بخش صنعت و معدن پنج صندوق حمایتی درزمینهٔ های مختلف وجود دارد که فعالان می‌توانند با مراجعه به این صندوق‌ها پیگیر رفع برخی از مشکلات خود باشند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها