کدخبر: ٤۰۳٦٦
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۱٤:٤۱
چاپ

محکومیت جنایات اخیر آل سعود:

استاد حوزه: آمریکا و هم پیمانانشان از بیداری اسلامی وحشت دارند / طلبه نوجوان: من با این عمل خود آمریکا را زیر پا گذاشتم

استاد حوزه: آمریکا و هم پیمانانشان از بیداری اسلامی وحشت دارند / طلبه نوجوان: من با این عمل خود آمریکا را زیر پا گذاشتم

بیرجندرسا- اعتراض و محکومیت علما، روحانیون و طلاب مدرسه های علمیه بیرجند به جنایات اخیر آل سعود و حمایت از مردم مظلوم یمن همزاه با مدارس علمیه در سراسر کشور انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علما،روحانیون،اساتید و طلاب حوزه علمیه بیرجند صبح امروز در مدرسه علمیه رضویه انزجار و اعتراض خود را از جنایات اخیر آل سعود و هم پیمانانشان در منطقه اعلام کردند و با خواندن بیانیه خواستار آتش بست فوری و انتقال کمک های مردمی به مردم مسلمان کشور یمن شدند.

قبل از تجمع اعتراض آمیز صحن علنی مدرسه علمیه رضویه با نصب پرچم ها و بنرهای از سخنان رهبر انقلاب که کار سعودی ها در یمن مشابه جنایات صهیونیست ها در غزه است یا قطعا بینی سعودی ها به خاک مالیده خواهد شد به کمک طلبه های نوجوان آماده شد.

در این میان حجت الاسلام دلدار مسئول بسیج مدرسه علمیه رضویه در خصوص محکومیت جنایت اخیر آل سعود به خبرنگار ما گفت: آل سعود عامل استکبار آمریکا در منطقه است و قطعا این افراد با چراغ سبز نشان دادن توسط آمریکا این جنایات را انجام می دهند.

وی  با بیان اینکه دلیل این جنایت ها  وحشت از بیداری اسلامی است گفت: این افراد از بیداری اسلامی وحشت دارند و لذا آل سعود به دستور آمریکا این جنایات را انجام می دهد تا از بیداری اسلامی جلوگیری کند.

استاد حوزه افزود: تجمعات و حرکت هایی  که  در حمایت از مردم مظلوم یمن در سراسر دنیا انجام میشود اولا یک دلگرمی برای این مردم است که بدانند در دنیا تنها نیستند و هنوز مسلمانان باغیرتی هستند که از آنها دفاع کنند.

حجت الاسلام دلدار ادامه داد: ثانیا خروش امت اسلام ، رژیم آل سعود را از خواب بیدار  کند که متوجه جنایات خود شوند و دست از این کارها بردارند.

وی در خصوص وظیفه روحانیون و طلاب در این زمینه عنوان کرد: تریبون های زیادی در اختیار علما ، روحانیون و طلاب است که می توانند با استفاده از این تریبون ها برای حمایت از مردم یمن، افراد جامعه را بیدار کنند.

یک طلبه نوجوانی که سطح یک حوزه را داشت با در دست داشتن دمپایی خود که زیر آن مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمریکا نوشته بود انزجار خود را نشان داد و گفت : من با این شعار و نوشتن آن در زیر دمپایی خود حرف امام خمینی را که فرمودند: ما آمریکا را زیر پا می گذاریم به تصویر کشیده ام.

بشکزی ادامه داد: هر چند این کار به صورت نمادین است ولی اگر همه مسلمانان یک صدا و یک پارچه شوند این کار انجام خواهد شد همنگونه که ما در بعضی مسائل توانسته ایم.

مدیر مدرسه، اساتید و دانش آموختگان حوزه سفیران هدایت معصومیه در ابتدای تجمع با مشت ها گره کرده و  سر دادن شعار مرگ بر آل سعود مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل وارد صحن مدرسه رضویه شدن.

که در این میان حجت الاسلام صدرالدین عارفی مدیر حوزه سفیران هدایت معصومیه در خصوص محکومیت جنایت آل سعود به خبرنگار ما گفت: این اقدامات وحشیانه و بمباران زنان و کودکان در یمن نشان دهنده این است که آل سعود دست نشانده آمریکا و اسرائیل در منطقه است.

وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند یقین بدارید که شکست خورده همان عربستان است گفت: پیروزی مردم یمن قطعی است زیرا وقتی یک ملتی باهم  متحد باشند و قیام کنند مسلما دشمن را نابود خواهد کرد.

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه  مشکل یمن برای مقابله با آل سعود نداشتن یک  شخصیت دینی است افزود: این ملت باید یک رهبری داشته باشند وگرنه شکست می خورند اگر با این اتحادی که مردم دارند پیش بروند  قطعا آل سعود را شکست خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه آل سعود وهابی هایی بوده که در داخل مملکت اسلام هستند  ادامه داد: قطعا این جنایات برای مسلمانان مایه تاسف و برای دشمنان باعث شادی است که همه را به جان هم می انداخته است ولی جامعه کفر باید بداند که مسلمانان رور به روز متحد تر می شوند و زمینه بر اندازی آنان با ظهور حضر مهدی (عج) فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی امام جمعه بیرجند نیز در سخنرانی خود رمز موفقیت مسلمانان جهان را همبستگی همراه با ایستادگی دانست و افزود: ما به همه مسلمان جهان می گوییم که علیه دشمنان با هم متحد وهماهنگ باشند وبه آمریکا می گوییم تاآخر ایستاده ایم.

وی نیز در گوشه ای از صحبت های خود افزود: شیعه واقعی کسی است  که همانند طلای ناب باشد که هرچه سختی و مشکلات بیشتر درآن ها فرود بیاید خالص و پاک تر شوند و آماده برای مبارزه برای ادامه راه حق باشد.

در اواسط جلسه حجت الاسلام یعقوبی یکی از طلبه های سطح سه نیز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما خراسان جنوبی  در خصوص محکومیت جنایت اخیر آل سعود  اظهار کرد: طلاب حوزه علمیه خراسان و اساتید و همه بزرگان با تجمع خود اتفاقات اخیر آل سعود وهمچنین کسانی که ادعای مسلمانی کرده  را محکوم کردند.

وی افزود: این حرکت برخواسته از بصیرتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند و امروز این  حرکت,  با آن بصیرت همراه شده و علما، روحانیون و طلاب آمدند  تا انزجار و نفرت خود را نسبت به کسانی که خود را خادم الحرمین  می دانستند نشان دهند.

این طلبه جوان با بیان اینکه حرکت و اقدام آل سعود یک رسوایی بزرگ را برای آنها در پی  خواهد داشت گفت: آل سعود دست نشانده آمریکا و اسرائیل است و پیروی از آمریکا و اسرائیل که دشمنان انسانیت هستند رسوایی بزرگی را برای عربستان و آل سعود خواهد داشت.

 حجت الاسلام قاسمی طلبه جوان حوزه در پایان جلسه بیانه ای که از طرف اساتید ، روحانیون و طلاب برای حمایت از مردم مظلوم یمن نوشته شده بود را قرائت کرد و شعار های کوبنده مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل ،مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود، مرگ بر صهیونیست، ملت مظلوم یمن دست خدا یارتان؛ بمیرد بمیرد دشمن خونخوارتان رژیم پادشاهی عاقبش سقوط است سر دادن.

در این تجمع امام جمعه بیرجند، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، مدیر اوقاف و امور خیری استان، مدیران مدارس حوزه علمیه و علمای بزرگی همچون آیت الله ربانی حضور داشتند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.