کدخبر: ۳۳۰۷۷
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
چاپ

تازه ترین آمار وزارت بهداشت فلسطین

شمار شهدای غزه از مرز ۲ هزار نفر گذشت

شمار شهدای غزه از مرز ۲ هزار نفر گذشت

بیرجند رسا-وزارت بهداشت غزه در تازه ترین آمار خود از شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه به ۲۰۱۶ نفر و تعداد زخمی ها نیز به ۱۰۱۹۳ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از خبرگزاری معا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که پیکرهای تعدادی از شهدا از زیر آوار بیرون کشیده شد و به این ترتیب شمار شهدای غزه به 2016 نفر رسید.

 

وی افزود که از میان شهدا 541 نفر کودک، 250 نفر زن و 95 نفر نیز سالخورده هستند.

 

القدره همچنین تصریح کرد که شمار زخمی های تجاوزات غزه نیز به 10193 نفر رسید که از این تعداد 3084 نفر کودک، 1970 نفر زن و 368 نفر نیز سالخورده هستند.

 

از سوی دیگر مذاکرات غیر مستقیم بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی امروز یکشنبه تحت نظارت مصر در قاهره ازسر گرفته شده است در حالی که قرار است آتش بس موقت 5 روزه نیز فردا شب به پایان برسد.

 

در همین رابطه «اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی و مسئول روابط خارجی جنبش حماس در صفحه خود در فیس بوک نوشت: اسرائیل باید شروط ملت فلسطین و یا رویارویی با جنگ فرسایشی طولانی مدت را بپذیرد.

 

این در حالی است که طرف اسرائیلی بر خلع سلاح مقاومت در غزه و طرف فلسطینی نیز بر شروط خود از جمله رفع محاصره نوار غزه، ایجاد بندر دریایی و فرودگاه، بازسازی ویرانه های بر جای مانده از جنگ غزه و توقف همه اشکال تجاوزات اسرائیل اعم از قتل، یورش ها و ترورها تاکید دارد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.