کدخبر: ۸۵٤۳۲
۲۱ خرداد ۱٤۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
چاپ

سرپرست جهادکشاورزی خراسان جنوبی خبر داد؛

۱۶۰۰ میلیارد تومان خسارت سیلاب به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

بیرجندرسا-سرپرست جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به واسطه سیلاب های بهاری به بخش کشاورزی خراسان جنوبی وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر، محمد حسین اکبری صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از نظر منابع آبی ما در خراسان جنوبی هفت هزار رشته قنات و همچنین دو هزار و ۶۸ حلقه چاه کشاورزی داریم.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب در اختیار بخش کشاورزی خراسان جنوبی است.

اکبری با بیان اینکه ۸۲ هزار و ۸۴۵ نفر بهره بردار بخش کشاورزی در خراسان جنوبی داریم، گفت: تولید محصولات زراعی و باغی ما حدود یک میلیون و ۲۰ هزار تن و محصولات دامی ۲۲۵ هزار تن است و در مجموع یک میلیون و ۲۴۵ هزار تن محصولات کشاورزی، زراعی و باغی و دامی تولید می‌کنیم که ارزش ریالی آنها ۳۳ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: سهم اشتغال بخش کشاورزی در خراسان جنوبی ۲۱.۶ درصد است که درصد قابل توجهی محسوب می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه تنظیم بازار نیز مشکل خاصی وجود ندارد و به اندازه نیاز مردم کالاهای اساسی در بازار موجود است.

اکبری با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی سه میلیون جوجه‌ریزی داریم، ادامه داد: در حال حاضر بیش از پنج هزار تن گندم خریداری شده است که پیگیر پرداخت وجه گندم به کشاورزان نیز هستیم.

وی ادامه داد: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به واسطه سیلاب‌های بهاری به بخش کشاورزی خراسان جنوبی اعم از قنوات و کانال‌ها و جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات کشاورزی وارد شد که پیگیر جبران آن هستیم.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۵۳ رشته قنات دچار سیل گرفتگی شدند، گفت: ۱۳۰ رشته قنوات ما نیز مسدود شدند که برخی از آنها در روستاهایی بود که آب شرب انسان و دام از آن تأمین می‌شد.

اکبری اظهار کرد: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری ۱۲۰ پروژه با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

اکبری بیان کرد: از این میزان اعتبار، ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۹۶ میلیارد تومان سهم خودیاری و ۴۹ میلیارد تومان نیز سهم اعتبارات بخش دولتی است.