کدخبر: ۸٤۹۰۸
۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:٤۱
چاپ

استاندار خراسان جنوبی: رتبه‌بندی معلمان از گام‌های جهادی دولت سیزدهم است

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی گفت: رتبه بندی معلمان از مواردی بود که کاری برای آن نشد اما دولت سیزدهم با اقدام جهادی آن را اجرایی کرد که نشان از توجه ویژه به این مساله دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان جنوبی اظهار کرد: البته در زمینه زمینه رتبه بندی معلمان اعتراضاتی هم وجود دارد که باید در جای خود پیگیری شود.

وی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری افزود: این مناسبت به خاطر آثار ارزشمند این شهید در زمینه تعلیم و تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان در تراز انقلاب اسلامی بوده که درست منطقی و قابل قبول است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین یاد شهید محمد مهدی فانی شهید تازه تفحص شده در شهرستان بشرویه را گرامیداشت و گفت: این شهید هم از دانش آموزان بود که بعد از ۴۱ سال پیکر مطهرش به زادگاه او بازگشت و مردم مومن و قدرشناس استقبال خوبی از این شهید بزرگوار داشتند.

وی جامعه فرهنگی را از اقشار خاص معرفی کرد و گفت: فرهنگیان زیربنای تاثیرگذار در تمام مولفه‌ها هستند و در تحریم‌های علمی توانستند جوانانی را تربیت کنند که موجب پیشرفت‌هایی در حوزه‌های مختلف نظامی، پزشکی و غیره شده است.

قناعت یادآور شد: اوایل انقلاب پزشکان هندی در کشور حضور داشتند اما الان جامعه پزشکی به خودکفایی رسیده‌اند و بیمارانی برای پیوند قلب و کلیه از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شود که حاصل تربیت جامعه فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت به موضوع آموزش خوب می‌پردازد تا جوانان آموزش مرتبط به خود را دریافت کنند اضافه کرد: معلم در جامعه آموزش محور، مرکز است و برای اینکه نسل‌های جدید دچار بحران نشوند باید برنامه‌های اصولی را اجرایی کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: کسی که در محور کار است و بار اصلی بر دوش او قرار دارد جامعه فرهنگی و معلمان بوده که نقش آن از خانواده هم پررنگ تر است لذا نسل جدید نباید از نسل پر افتخار گذشته خود غافل شود.

وی بیان کرد: دشمن از حوزه سخت‌افزاری مایوس شده لذا تهاجم فرهنگی را در پیش گرفته است از همین رو باید بیش از پیش مراقب نسل جوان باشیم.

قناعت با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار یکی از پایگاه‌های بزرگ آمریکا در عین الاسد مورد هدف قرار می گیرد که هنوز تلفات آن اعلام نشده است افزود: همچنین برای اولین بار بعد از ۷۰ سال ایران اسرائیل را تنبیه کرد و پاسخ دندان شکن به آنها داد.

وی گفت: علیرغم ادعاها در خصوص گنبد آهنین و اینکه ۱۰ کشور از اسرائیل پشتیبانی پدافندی کردند تا پروازهای ایران به هدف نرسد اما باز به موفقیت رسیدیم که نشان از ثبات در حوزه سخت‌افزاری دارد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امکان حمله فیزیکی دشمن ضعیف بوده اما از نظر نرم‌افزاری هنوز می‌توانند کارهایی انجام دهند امپراطوری رسانه آنها قوی‌تر است و وظیفه ما سنگین تر می‌شود لذا در هویت بخشی نسل جدید باید این مسائل تشریح شود.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل هویت نسل جدید از وظایف سنگین معلمان است گفت: شالوده تمدن نوین اسلامی به عهده معلمان بوده و اگر کسی قرار است این تمدن را شکل دهد نیروی انسانی شایسته است تا شاهد تربیت جوانان در تراز ایران اسلامی باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و مجلس یازدهم طرح رتبه بندی معلمان است عنوان کرد: نگاه به جامعه معلمان زیربنایی و استراتژیکی است زیرا معلم قوی تاثیر زیادی در راهبری و هدایت دانش‌آموزان دارد.

وی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی هم نگاه خاص به موضوع فرهنگیان دارد چون جوهره انقلاب به جامعه فرهنگیان گره خورده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امید است شاهد مصوبات خوب در مجلس برای امور رفاهی و معیشتی فرهنگیان باشیم گرچه شأن معلمان آنقدر بالا است که منتظر کار دولت و مجلس نمی‌مانند بلکه وظیفه انسانی دینی و شرعی خود را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم این روند در مجلس دوازدهم و دولت سیزدهم ادامه داشته باشد تا خدمات بیشتر ارائه و نگرانی جامعه فرهنگیان در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی رفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در وعده صادق معلمان هم شریک بودند زیرا این قشر افرادی همچون شهید تهرانی مقدم و سردار حاجی زاده‌ها را تربیت کردند تا امروز به اقتدار موشکی برسیم.

سلمان اسحاقی با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی متوجه شده اند که اگر بخواهند روزی به انقلاب اسلامی آسیب بزنند باید زیرساخت‌های تعلیم و تعلم کشور را مورد هدف قرار دهند افزود: ایجاد نارضایتی در بین معلمان و فرهیختگان مورد هدف دشمن است لذا باید حاکمیت و دولت نسبت به قشر فرهیخته هوشیار باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید اول در عمل ارادت خود را به جامعه معلمی نشان دهد اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی، مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در عمل نشان داد که ایمان و باور قوی نسبت به شان و منزلت مقام معلم داشته‌اند لذا نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کرده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور و نیازهایی در روند اجرای نظام رتبه بندی معلمان وجود دارد که باید اصلاح شود، اما بعد از ۱۵ سال مجلس یازدهم این جسارت را داشت که طرح را تصویب کند، و اگر دولت سیزدهم نبود قطعا این طرح با چالش مواجه می‌شد.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای این طرح گذاشته شد تا نیازهای این قانون را رفع و به یک قانون جامعی برسیم، گفت: این مهم از افتخارات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بودلذا امیدواریم در بحث رتبه بندی معلمان آنطور که قانون تصویب شده محقق شود.

اسحاقی همچنین ضمن یاد و خاطره شهدای استان همانند شهید کاوه، شهید ناصری و دیگر افراد سرشناس گفت: این افراد موجب بغض و کینه دشمن شدند و این مهم افتخار ما است که حاصل تربیت جامعه فرهنگی هستند.

در این آیین ضمن تجلیل از خانواده شهید دانش آموز «محمد مهدی فانی» و معلم شهید «محمد عبداللهی کاریز نو»، از تلاش‌های ۳۰ معلم نمونه استانی، شهرستانی و جهادگر قدردانی شد.