کدخبر: ۸٤۸۷۰
۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
چاپ

معاون عمرانی استاندار:

برنامه جامع برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است

بیرجندرسا-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع و مدون برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و از اولویت‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا، علیرضا عباس زاده روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان افزود: هنر حاکمیت و محل آزمون مدیران، همین مساله مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت بحران کوتاهی کنیم، جایی برای دفاع نیست گفت: سال به سال امکانات مدیریت بحران استان را تجهیز می‌کنیم و تجربیات ما هم زیاد شده که جزو سرمایه‌ها است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همه مدیران و دست اندرکاران باید با تمامی توان و با همدلی و همکاری پای کار خدمت رسانی در سیلاب باشند تا مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به خسارت سیل زیرکوه در هفته اول اردیبهشت گفت: از همان ساعات اولیه سیل تمامی محورها بازدید شد و با بسیج امکانات دستگاه‌ها، محورهای اصلی بازگشایی شدند.

عباس زاده با بیان اینکه شان حاکمیتی، ارزشمند و اثربخش مدیران مساله مدیریت بحران است افزود: خوشبختانه شرایط خوبی در استان حکمفرماست.

وی توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور درخصوص مدیریت بحران و توجه به آب‌های مرزی را از اولویت‌ها دانست و گفت: بیش از ۲۲۰ سازه آبخیزداری طی ۲ تا سه سال گذشته در استان اجرا شده که اگر نبود خسارت‌ها دو برابر می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: شناسایی چالش بحرانی در برنامه‌های مدیریت بحران باید مورد توجه مدیران باشد؛ ما در شرایط جدید شاهد بارش باران از نوع رگباری و سیلابی هستیم که باید مدیریت شود.

وی افزود: زیرساخت‌های عمرانی ما با یک ندانم‌کاری به دنبال سیلاب از دست می‌رود لذا پیشنهادهای تکمیلی را باید داشته باشیم.

برنامه جامع برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است

عباس زاده گفت: اکنون وضعیت شهرستان خوسف به دنبال سیلاب از وضعیت نهبندان هم بدتر شده و شرایط آن مانند زیرکوه است لذا کل استان نیازمند توجه و مدیریت بحران است.

وی بیان کرد: میزان خسارت سیل به زیرساخت راه در زیرکوه ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: حوزه‌های راهداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی بیشترین خسارت‌ها را داشته اند و باید گزارش‌ها جمع بندی و خسارت‌ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه شرایط خسارت در نهبندان مانند زیرکوه نیست و مدیریت بحران در این شهرستان خوب بوده است، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مدیریت بحران کم است و باید از امکانات محلی و منطقه ای برای مدیریت بحران استفاده کرد.

عباس زاده با اشاره به اینکه باید مجوزهای استفاده از بخش خصوص در شرایط بحران اخذ شود که مانعی در شرایط بحران وجود نداشته باشد، متذکر شد: اکنون دستگاه‌ها باید ارزیابی و اقدامات جبرانی خسارت را آغاز کنند و برنامه‌های جبران خسارت سیل توسط دستگاه‌ها ارائه شود.

وی گفت: حجم عملیات سیل در خوسف زیاد بوده و با توجه به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان باید راه‌های دسترسی به روستاها هرچه سریعتر بازگشایی شود.

موج جدید بارش باران از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، خراسان جنوبی را فرا گرفت که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌های خوسف و نهبندان شدت بیشتری داشت و خساراتی بر جای گذاشت.