کدخبر: ۸٤۸٦۱
۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
چاپ

آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده طبس تشریح شد

سیلاب

بیرجندرسا-معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس از آخرین وضعیت روستاها، شهرها و مسیرهای طبس پس از بارندگی‌های بهاره و وقوع سیل اطلاعاتی را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسابه نقل از روابط عمومی فرمانداری طبس، علی اکبر رحیمی در گفتگو با رسانه های گروهی در مورد امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل در طبس، گفت: حوزه امدادی شهرستان طبس در کمک رسانی به بخش دستگردان در بخش هلال احمر شامل پنج تیم امدادی شامل ۳ تیم امدادی از طبس، یک تیم امدادی از دیهوک و یک تیم امدادی از تپه طاق هستند.

 

وی با اشاره به فعالیت دو تیم امدادی خانه هلال شهر عشق آباد و اعزام دو تیم امدادی از بشرویه، بیان کرد: هفت ست سیلاب هم اکنون در حال کار است که دو ست دیگر هم از تیم امدادی بشرویه به آن‌ها ملحق شده است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس اظهار کرد: در مجموع ۳۸ نفر از امدادگران هلال احمر شهرستان طبس و بشرویه در حال امدادرسانی هستند.

 

وی بیان کرد: در حوزه بسیج مقاومت بخش دستگردان نیز تعداد ۲۰ نفر از نیروهای انسانی بسیج در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند.

 

رحیمی با بیان اینکه در مجموع تعداد نیروهای امدادرسان به بخش دستگردان ۱۰۸ نفر هستند، بیان کرد: طی شب گذشته محور اصفهان مسدود و سپس بازگشایی شد و محور رباط خان از سمت طبس نیز بازگشایی شده است.

 

وی با بیان اینکه راه روستای خرو نیز امروز چند ساعتی مسدود و بازگشایی شد، ادامه داد: محور بردسکن مسدود و بازگشایی شد و محور ده محمد به عشق آباد از مسیر روستای هودر نیز هم اکنون باز است.

 

فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه منطقه میان آباد شهر عشق آباد با حدود ۳۵ خانه آبگرفتگی داشته و تخلیه انجام شده و در حال انجام است، تصریح کرد: ۹ تیم امدادی هلال احمر با تجهیزات سیل (۲تیم از بشرویه ) با مجموع ۳۸ نفر در حال امدادرسانی هستند.

 

رحیمی با بیان اینکه شهرداری عشق آباد سه لودر، دو تراکتور، یک بیل زنجیری، هفت کامیون و یک ماشین آتش نشانی برای پمپاژ در اختیار گذاشته است، افزود: ۱۰۸ نفر از هلال احمر شهرداری بسیج در حال کمک رسانی بوده و در محور دیهوک از کیلومتر ۸۵ تا ۱۰۵ نیز با تلاش راهداران سیل بردگی ترمیم و هم اکنون مسیر باز است اما در حال بازسازی است.

 

وی با تشکر از تمام گروه‌های امدادی، راهداری، پلیس راه، انتظامی و نظامی‌، بسیج، شهرداری طبس، عشق آباد و دیهوک، یادآور شد: باتوجه به بارندگی‌های بهاری که پیش بینی شده فردا و طی هفته جاری در طبس ادامه یابد، از مردم تقاضا داریم از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها، کانال‌ها و یا حضور در مناطق گردشگری چون کال جنی پرهیز کنند.

 

فرماندار ویژه طبس با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی در روزهای اخیر، بیان کرد: مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و از حضور در مناطقی که در صورت بارندگی چند ساعته دچار سیل گرفتگی می‌شود پرهیز کنند.