کدخبر: ۸٤۵۱٦
۱۹ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۱:۱٤
چاپ

اجرای طرح های کاهش هدررفت آب نیازمند هزار میلیارد تومان

بیرجندرسا-هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های کاهش هدررفت آب در خراسان جنوبی نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به مهم‌ترین چالش‌های حوزه آب استان اشاره کرد و گفت: محدودیت منابع کمی و کیفی آب با توجه به اقلیم استان که در مناطق خشک و نیمه خشک کشور واقع هستیم و عدم وجود ردیف اعتباری در راستای پهنه‌بندی و اصلاح شبکه توزیع آب شهر‌ها و روستا‌ها از جمله این چالش‌ها است.

مهدی دوستی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با عمر بالای تاسیسات آبی مواجه است، افزود: عمر شبکه توزیع آب بیرجند بیش از یک قرن است.

به گفته وی افزود: در حال حاضر با چالش انشعابات فرسوده در سطح استان مواجه هستیم که نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای جبران این عقب ماندگی‌ها هستیم.

دوستی گفت: از جمله مخازن در دست اجرای شرکت می‌توان به مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی بیرجند، مخزن دو هزار متر مکعبی قائن، دو هزار متر مکعبی دیهوک، پنج هزار متر مکعبی فردوس و مخازن هزار متر مکعبی در شهر‌های خوسف، گزیک، اسدیه، آبیز، ماژان، ارسک و درح اشاره کرد.

وی نیاز به احداث ۲۶ هزار متر مکعب در سطح شهر‌هایی که با کمبود سرانه ذخیره مخزن مواجه هستند با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان را از جمله نیاز‌های اعتباری شرکت آبفای استان برشمرد.