کدخبر: ۸٤٤۷۲
۱۵ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
چاپ

زیرساخت‌ استقرار موکب‌های خراسان جنوبی در کاظمین تامین می‌شود

عتبات

بیرجندرسا-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان زیرساخت مورد نیاز سایت استقرار موکب‌های اربعین استان در کاظمین تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی(ع) استان اظهار کرد: همه ساله در ایام اربعین ۶۰ موکب از استان ما به صورت متمرکز در شهر کاظمین مستقر می‌شوند و به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی یکی از بزرگترین مراسم‌های آئینی و تجمع انسانی در جهان است که هر ساله برگزار می‌شود افزود: روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر در کاظمین از خدمات موکب‌های استان بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای آمادگی استان و استقرار موکب‌ها برای ارائه خدمات، ضعف‌هایی وجود دارد که امسال با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع آن اقدام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: مهمترین مساله تأمین آب شرب زائران در روزهای اربعین است که در این خصوص امسال با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان و طرح نذر آب اداره کل اوقاف و امور خیریه، برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است و امسال برای نخستین بار از این محل تأمین آب شرب بسته‌بندی شده برای زائران اربعین انجام خواهد شد.

عباس‌زاده به تدابیر لازم برای تأمین زیرساخت فاضلاب و برق سایت استقرار موکب‌های اربعین استان در شهر کاظمین اشاره کرد و افزود: برای تکمیل شرایط موجود این زیرساخت‌ها با توجه به توسعه حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین نیاز به برنامه‌ریزی جدید است که امروز در کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان مصوب شد همکاری‌های لازم انجام شود.

وی در ادامه تامین سردخانه و دستگاه یخ‌ساز را از دیگر ضروریت‌های سایت خراسان جنوبی در کاظمین برای ارائه خدمت شایسته و مناسب به زائران مطرح کرد و گفت: امسال با مشارکت مردم و مساعدت خیران این امکانات تأمین خواهد شد تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران در ایام اربعین ارائه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: همه تلاش مسئولان استان این است که مراسم اربعین حسینی به بهترین وجه و با کمترین مشکلات برای زائران برگزار شود.

وی ادامه داد: اعزام زائران و هماهنگی لازم برای ناوگان حمل و نقل، مجوزهای تردد، ساماندهی مواکب و انتقال امکانات آنان به عراق نیز از دیگر اقداماتی است که باید در خصوص آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

عباس‌زاده با بیان اینکه خدمات درمانی از دیگر مهمترین خدمات ارائه شده به زائرین اربعین است تصریح کرد: سال گذشته برای نخستین بار درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

وی افزود: در این مدت خدمات بسیار شایسته‌ای توسط دستگاه‌های مذکور ارائه شد و امیدواریم امسال نیز بتوانیم در بخش خدمات درمانی و بهداشتی خدمات ویژه‌ای به زائران ارائه دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین به صورت متناوب برگزار خواهد شد تا بتوانیم با آمادگی کامل در خدمت زائران اربعین ۱۴۰۳ باشیم.