کدخبر: ۸٤۳۳۷
۲۲ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۰۹:٤۸
چاپ

رییس میراث فرهنگی طبس مطرح کرد؛

افطاری ساده دراماکن گردشگری طبس

بیرجندرسا-رییس میراث فرهنگی طبس گفت:با توجه به ثبت جهانی مراسم افطار بر ترویج آیین افطار تاکید شده و پذیرایی با افطار ساده در محل اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری در نوروز انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر، محمد عرب دوشنبه شب در ستاد سفرهای نوروزی شهرستان طبس بیان کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل مدیریت سفر ۱۴۰۳، هر سال و در راستای تجمیع و ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور و ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان طبس بیان کرد: با وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس به عنوان سومین ژئو پارک جهانی کشور و سرزمین کاروانسراهای جهانی و دیار نخل و نارنج و نرگس یکی از شهرستان‌های گردشگری خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

آمادگی برای اسکان مهمانان نوروزی

عرب ادامه داد: طبس با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع همه ساله میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران است که این موضوع برنامه‌ریزی و آمادگی کامل دستگاه‌های عضو ستاد و خدمات رسان را می‌طلبد.

وی گفت: اقدامات ویژه‌ای در دستورالعمل برای ماه مبارک رمضان پیش بینی شده و با توجه به ثبت جهانی مراسم افطار بر ترویج آئین افطار تاکید شده و پذیرایی با افطار ساده در محل اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری و … از برنامه‌ها است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان طبس با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی ماه مبارک رمضان و رعایت شأن میزبان مسافر نوروزی گفت: پویش «شهر ما روزه دار هست» در طراحی و نصب بنرها مدنظر قرار گیرد و بهتر است بنرها در قالب ستاد تهیه و نصب شود.

ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی

عرب اظهار کرد: ایجاد نشاط فرهنگی، اجتماعی و معنوی در برنامه‌ریزی ها، برگزاری مراسم سال تحویل در اماکن گردشگری تاریخی، فرهنگی مذهبی و یا سایت‌های ملی و جهانی، حضور نیروهای امر به معروف و نهی از منکر در مناطق گردشگری خصوصاً (باغ گلشن، کال جنی، چشمه آبگرم مرتضی علی، ازمیغان، اصفهک)، آمادگی مراکز اقامتی و پذیرایی و سایر تأسیسات گردشگری شهرستان، آماده سازی کلیه مناطق گردشگری شهرستان و پیش بینی مراکز اسکان اضطراری و موقت در نقاط شهری و روستایی از جمله برنامه‌ها و اقدامات پیش بینی شده است.

اکبرزاده معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین ستاد ضمن تقدیر و تشکر بابت زحمات کشیده شده در طول سال ۱۴۰۲ چه سفرهای نوروزی چه سفرهای تابستانی و دیگر سرفصل‌های کاری و تبریک پیروزی حماسه انتخابات و خلق حماسه به ویژه مردم شهرستان طبس که برگ زرینی دیگر در دفتر انقلاب اسلامی افزوده شد، گفت: باید دستورالعمل ستاد سفر به صورت کامل اجرایی شود و همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها پای کار بیایند.

اکبرزاده بر آماده سازی مدارس و هیأت مذهبی برای اسکان، نظارت بر بازار و قیمت‌ها، آماده سازی و زیباسازی فضای شهری، آشکارسازی و ساماندهی نقاط حادثه خیز، رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، رعایت حجاب و عفاف خصوصاً در تأسیسات گردشگری، تأمین سوخت جایگاه‌ها، آمادگی اورژانس و … تاکید کرد.