کدخبر: ۸۳۹۱۵
۱۷ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:۳۰
چاپ

واحد فرآوری بنتونیت در فردوس به بهره برداری رسید

بیرجندرسا-واحد فرآوری و تولید پودر میکرونیزه بنتونیت در شهرستان فردوس همزمان با ششمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا،جواد قناعت روز سه‌شنبه که برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر به شهرستان فردوس سفر کرده است، یک واحد فرآوری و تولید پودر میکرونیزه را با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استان و شهرستان افتتاح کرد.

این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شده و ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن و اشتغالزایی ۱۶ نفر از مشخصات آن است.

پودر میکرونیزه از آسیاب کردن سنگ‌های صنعتی به دست می‌آید که در صنایع رنگ سازی، لاستیک، آرایشی و بهداشتی و دارویی، مواد غذایی، کشاورزی، ساختمانی و غیره کاربرد دارد.

پودر میکرونیزه بنتونیت که یکی از پرکاربردترین پودرهای میکرونیزه است، در حفاری، ریخته گری و ذوب فلزات، سدسازی، چاه‌های ارت، نیروگاه‌ها و احداث کارخانجات صنعتی، کارخانجات تصفیه روغن، کنستانتره میوه، آب بندی آب شیرین مخازن و استخرها، تزریق یا دوغاب‌ریزی در زمین‌های رطوبت پذیر، جلا و صیقل دادن، وسایل آرایشی، شوینده‌ها و پاک کننده‌ها، صنایع کشاورزی و مخابرات و همچنین در تغذیه دام و طیور استفاده می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی کارخانه تولید فروسیلیس با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی احداث خواهد شد و تولید سالانه این کارخانه ۲۵۰ هزار تن فروسیلیس است.

فعال شدن این واحد صنعتی و معدنی زمینه اشتغال ۱۹۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

عملیات اجرایی واحد فرآوری مواد معدنی نیز با حضور استاندار در شهرستان فردوس آغاز شد.

ظرفیت تولید این کارخانه ۵۵۰ هزار تن بنتونیت، باریت و کائولن است، این کارخانه با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته و زمینه اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی که برای افتتاح طرح‌های دهه فجر به شهرستان فردوس سفر کرده است، بدو ورود به مقام شامخ شهدای آرمیده در گلزار شهدای فردوس ادای احترام کرد.