کدخبر: ۸۳٦۱۸
۲۰ دی ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:۲۰
چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

رسانه ها نقش مهمی در افزایش بازخورد و کیفیت رویدادها دارند

بیرجندرسا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:کار جهادی و محرومیت زدایی تنها حوزه عمرانی و ساخت و ساز را شامل نمی شود بلکه برقراری عدالت در ارائه خدمات فرهنگی هنری از نیازها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،علی فرخنده صبح چهارشنبه در بازدید از برخی از روزنامه های خراسان جنوبی اظهار کرد: رسانه ها نقش مهمی در افزایش بازخورد و کیفیت رویدادها دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال، نقش آنها حساس تر هم می شود.

وی اشاره به لزوم کار جهادی در همه زمینه ها از جمله امور فرهنگی افزود: به این منظور طرحی با عنوان «پنجشنبه های خدمت» در این اداره کل در حال برنامه ریزی است تا برنامه های فرهنگی مانند راه اندازی سینما سیار، عروسک گردانی و… خدمات فرهنگی به مردم استان، به ویژه نقاط مرزی ارایه شود. این کار نیازمند هم افزایی و همدلی مدیران و دستگاه های مختلف فرهنگی است.

عدالت در ارائه خدمات فرهنگی

فرخنده تاکید کرد: کار جهادی و محرومیت زدایی تنها حوزه عمرانی و ساخت و ساز را شامل نمی شود بلکه برقراری عدالت در ارائه خدمات فرهنگی هنری از نیاز های مهم همه مردم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پس از شنیدن سخنان حاضران در جلسه به اختصاص سهمیه حوزه فرهنگ وهنر استان از تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۸ و پیگیری آن، به محض ابلاغ دستورالعمل اشاره کرد و وعده داد در کارگروه رفع موانع تسهیلات اقتصادی استان، مشکلات و مسایل حوزه فرهنگ و هنر نیز در سه بخش مطبوعات، سینما و کتاب مطرح و پیگیری شود.

محمود حیدری، مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان جنوبی نیز در این بازدید تاکید کرد: رسانه ها به ویژه در استانی مانند خراسان جنوبی نیاز به حمایت بیشتری دارند چرا که شرایط کار به خصوص برای نشریات سخت تر است.

گلایه از پایین بودن آستانه تحمل مدیران

حیدری همچنین به پایین بودن آستانه تحمل مدیران خراسان جنوبی، برخی برخوردها و توقعات نادرست آنها اشاره و تاکید کرد: خیلی از مسایل و مشکلات در رسانه های کشور و دیگر استان ها هم مطرح می شود اما شیوه برخورد مانند خراسان جنوبی نیست.

وی یادآوری کرد: حمایت های موجود از رسانه ها کفایت ادامه کار را نمی دهد به ویژه که نشریات استان با مشکلات تامین و حمل کاغذ و… مواجه اند و در صورت بی توجهی به حل مشکلا ت آنها، خطر تعطیلی آنها را تهدید می کند.