کدخبر: ۸۳٤۹۳
۱۱ دی ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۱۲
چاپ

رئیس فدراسیون تیراندازی کشور خبر داد:

اجرای طرح استعدادیابی تیراندازی در دو هزار روستای کشور

بیرجندرسا-رئیس فدراسیون تیراندازی از اجرای طرح استعدادیابی تیراندازی در دو هزار روستای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا،سردار مرتضی قربانی که برای حضور در مجمع انتخاب رئیس هیئت تیراندازی به خراسان جنوبی سفر کرده، در دیدار با استاندار ضمن گرامیداشت یاد سرداران شهید سلیمانی و سیدرضی موسوی و با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در فدراسیون تیراندازی کشور گفت.

به گفته وی؛ تیراندازی رشته ای است که پیامبر اسلام بر فراگیری آن توسط مسلمانان تأکید کرده اند و با انجام آن مشکلات روحی و روانی افراد از بین می رود.

وی با اشاره به این نکته که در این رشته ورزشی خانم ها و آقایان از سن هفت تا 70 سال می توانند فعالیت کنند، افزود: این رشته دینی در ایجاد روحیه معنوی در ورزشکاران بسیار تأثیر گذار است.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی، فردی ارزشی است، تصریح کرد: خراسان جنوبی، استانی مستعد در زمینه رشته تیراندازی است که با فراهم شدن شرایط در آن،  امکان شکوفایی استعدادهای مورد نظر فراهم خواهد شد.

قربانی با اشاره به اینکه در این رشته ورزشی در مجموع حدود 190 مدال توزیع می شود، اظهار داشت: در دوره جدید این فدراسیون تاکنون 24 مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران رشته تیراندازی در رقابت های مختلف کسب شده است.

وی ادامه داد:  برای ارتقای تیراندازی کشور با حضور در استان ها، امکان همکاری با شهرداری ها و دیگر دستگاه ها فراهم شده و انتظار داریم با حمایت استانداری با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی، این کار در این استان هم عملی شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: با هدف توسعه این رشته ورزشی در دو هزار روستای کشور و در هر استان در سه روستا، امکانات مورد نیاز مانند تفنگ، سیبل و ... را فراهم می کنیم که تاکنون استقبال خیلی خوبی از اجرای این طرح شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: بعد از پنج سال مسابقات جایزه بزرگ، لیگ تیراندازی  و رشته اهداف پروازی را راه اندازی کردیم.

وی تأکید کرد:  تیراندازی پرمدال ترین و پر هزینه ترین رشته ورزشی است.