کدخبر: ۸۳۱۳٦
۱۸ آذر ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:۲۹
چاپ

اجرای طرح پالایش کتاب در کانون‌های مساجد خراسان جنوبی

بیرجندرسا-مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مخزن دار کانون‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام علی محقی افزود: در این طرح، کتاب‌های فرسوده و بلااستفاده کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با کتاب نو و جدید، جایگزین می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای دومین سال متوالی در کتابخانه‌های کانون‌های استان اجرا می‌شود، گفت: طرح جایگزینی کتب فرسوده با نو، در مرحله نخست با استقبال خوب مدیران کانون‌های فرهنگی هنری روبرو شد به طوری که کتب ۲۳ کتابخانه استان در این طرح پالایش شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به اینکه بسیاری از کتب کتابخانه‌های کانون‌های مساجد، آموزشی و کمک درسی هستند، افزود: این کتب بعد از مدتی به دلیل به روز شدن مباحث آموزشی در سطح کشور، قابلیت استفاده خود را از دست داده و از طرفی برخی دیگر از کتب حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و ... نیز بعد از چندین سال به دلیل فرسودگی، نیازمند جایگزینی بوده و باید به روزرسانی شوند.

حجت الاسلام محقی سهمیه سال جاری طرح پالایش کتاب در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی را ۲۰ کتابخانه اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود این طرح تا پایان آذرماه در این مراکز عملیاتی شود.

وی افزود: هم اکنون، ۱۸۹ باب کتابخانه مخزن دار و ۱۴۲ کتابخانه باز در جوار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی مشغول ارائه خدمات به مخاطبان هستند.