کدخبر: ۸۲۸۳۲
۲۸ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۱۱:٤٦
چاپ

نهادهای فرهنگی به معرفی ابن حسام خوسفی بپردازند

بیرجندرسا- معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور، گفت: شناخت اشعار ابن حسام و این شاعر بزرگ نیاز به کار جمعی دارد لذا نهادهای فرهنگی بدور از هر نگاهی باید به معرفی وی بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا،علیرضا کلانتر مهرجردی، امروز ۲۸ آبان در آیین اختتامیه جشنواره علمی،فرهنگی هنری و ادبی ابن حسام خوسفی، افزود: یکی از سیاست‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی معرفی مفاخر فرهنگی به نسل جوان و نو جامعه است.

وی، در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی خویف، اظهار کرد: ابن‌حسام متأثر از فردوسی و حافظ که عمق تفکر شیعی و اسلامی را به نمایش می‌گذارد ذخیره‌ای فرهنگی نه تنها برای خراسان که برای کل ایران زمین است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور، ادامه داد: با توجه به این ظرفیت فرهنگی در شهرستان خوسف، همه نهادهای فرهنگی بایستی به معرفی این سرمایه عظیم بپردازند.

وی، عنوان کرد: آنچه ابن حسام خوسفی وصف می‌کند محدود به خراسان جنوبی نیست بلکه فاصله ۶۰۰ ساله تاریخ را از دریچه اشعار زیبای او می‌توان دید و از طریق آن دنیا را شناخت.

کلانتر تأکید کرد: تمامی نهادهای فرهنگی باید برای تشکیل بنیاد فرهنگی ابن حسام خوسفی بکوشند تا زمینه معرفی این شاعر بزرگ شهرستان و استان در سطح کلان فراهم شود.