کدخبر: ۸۲۷۹۰
۲۵ آبان ۱٤۰۲ ساعت ۰۹:۰۸
چاپ

همزمان با بیست و پنجمین روز آبان ماه صورت گرفت

افتتاح دبیرخانه شهر ملی مله در خوسف

بیرجندرسا-طی مراسمی با حضور معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی،امروز دبیرخانه شهر ملی مله در شهرستان خوسف افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"بیرجندرسا"،جواد اشرفی معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز در مراسم افتتاح دبیرخانه شهر ملی مله در شهرستان خوسف، بر ایجاد یک برد فرا استانی و ملی در حوزه مله تأکید کرد. 
وی با بیان اینکه مله خوسف می تواند یک برند برای ميراث فرهنگی خراسان جنوبی باشد،تصریح کرد: باید این دبیرخانه زنده و پویا باشد تا مله بافان بتوانند به آن رجوع کنند و نباید تنها به ایجاد دبیرخانه بپردازیم.
معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تأکید بر کارهای ابتکاری و تزئینی بر روی پارچه های مله در راستای بازار پسندی،خاطرنشان کرد: باید از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بومی شهرستان بر روی مله استفاده شود تا ارزش آن دو چندان شود. 
اشرفی خواستار نقش بستن برند، شناسنامه و هویت پارچه مله باید بر روی پارچه شد و یادآور شد: دبیرخانه شهر ملی مله باید به مله بافان و فعالین حوزه و مردم محلی واگذار شود. 
گفتنی است که حسینی فرماندار خوسف نیز عنوان کرد: همه مسئولان شهرستان و استان در هفته فرهنگی خوسف پای کار بودند و این مهم یک کار جمعی بود تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره مله بافی در هفته فرهنگی شهرستان خوسف،یادآور شد: دبیرخانه مله به منظور پیگیری جهانی شدن مله خوسف ، آموزش تخصصی مله بافی ، نظارت بر کیفیت و میزان تولیدات و هماهنگی بین هنرمندان مله بافی با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد. 

همچنین رونمایی پلاک ماندگار منزل هنرمند مله بافی مرحومه صغری طحان به عنوان پیشکسوت مله‌بافی شهرستان خوسف همزمان با برگزاری این جشنواره برگزار شد.


انتهای خبر/۱۴