کدخبر: ۸۲۰۲۹
۱۱ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۰۹:۵۲
چاپ

خراسان جنوبی دارالتقریب کشور /وحدتی که امنیت آفرین شد

بیرجندرسا- اینجا در خراسان جنوبی شیعه و سنی بدون کمترین دغدغه ای در کنار یکدیگر با برادری زندگی می کنند و تجربیات شیرینی از این باهم بودن دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری مهر , اینجا خراسان جنوبی دارالتقریب کشور است. جایی که شیعه و سنی بدون کمترین دغدغه‌ای در کنار یکدیگر با برادری زندگی می‌کنند و تجربیات شیرینی از این باهم بودن دارند.

وحدتی که با خود امنیت و آرامش به همراه دارد و مردم فهیم استان نیز این موضوع را به خوبی درک می‌کنند و علما و بزرگان نیز بارها بر آن تأکید کرده‌اند. مردم می‌دانند آنها که بر طبل اختلاف می‌کوبند دشمنان امنیت و آسایش آنها هستند.

وحدت یک دستور قرآنی است

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند در این زمینه اظهارکرد: برخی تصور می‌کنند که وحدت تنها یک شعار است در حالی که وحدت یک دستور العمل قرآنی برای همبستگی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه خشونت، اختلاف افکنی و برادرکشی بر اثر نقشه‌های دشمنان اسلام رقم خورده است گفت: دشمنان دین می‌خواهند با تفرقه بین مسلمانان به اهداف خود برسند و در نهایت بر جوامع اسلامی مسلط شوند.

فاروقی ادامه داد: از این جهت با بررسی در می‌یابیم که دشمنان و معاندان با نقشه‌های خود بین مردم مسلمان اختلاف ایجاد می‌کنند.

خراسان جنوبی دارالتقریب کشور /وحدتی که امنیت آفرین شد

ترویج اختلاف افکنی از طریق فضای مجازی

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با مهر اظهار کرد: امروزه تمام تمرکز دشمن از طرق مختلف بخصوص فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای بر اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است که با بصیرت مردم ولایتمدار ایران شکست می‌خورند.

وی بیان کرد: امروز دشمن به سمت قرآن سوزی روی آورده است ولی منتخب مردم ایران در مجمع عمومی سازمان ملل از قرآن و کلام وحی دفاع می‌کند و به راستی رئیس جمهور کدام کشور چنین اقدامی را انجام داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: امروز وظیفه همه ما وحدت و یکدلی حول محور «کلمه الله» است.

خون مشترک به پای درخت ایران و انقلاب

سالاری مکی با بیان اینکه در بین شیعه و سنی افراد نادانی وجود دارند که با نادانی کارهایی را انجام می‌دهند که به نفع اسلام و ایران نیست، گفت: در هشت سال دفاع مقدس خون شیعه و سنی به پای درخت انقلاب و ایران ریخته شد.

وی یادآور شد: ما در برخی مسائل فقهی اختلاف داریم ولی مشترکات ما آنقدر زیاد است که می‌توان به آن تمسک جست.

مولوی احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت درمیان نیز در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی بین شیعه و سنی وحدت و یکدلی وجود دارد، گفت: خوشبختانه در پرتوی این وحدت، امنیت نیز در استان وجود دارد که یک نعمت است.

تشکر از سفرهای استانی استاندار خراسان جنوبی

وی ادامه داد: از سفرهای استاندار خراسان جنوبی به شهرستان درمیان به ویژه در سفری که همراه رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به این شهرستان داشتند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه بعد از سفر به درمیان جلسه‌ای برای حل مشکلات کارخانه قند قهستان گرفته شد که زمینه رضایت مردم را فراهم کرده است، گفت: این اقدامات و حل مشکلات به وحدت کمک فراوانی می‌کند.

دیگر اقدام خوبی که وی به آن اشاره کرد صدور مجوز سند مصلی اهل سنت این شهربود که توسط استاندار خراسان جنوبی وارد فاز عملیاتی شدن شده است.

حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی امام جمعه موقت بیرجند نیز با اشاره به اینکه وحدت باید با توجه آنچه در آئین مقدس اسلام آمده است عملیاتی شود، بیان کرد: در ایران اسلامی شاهد تحقق عملی وحدت هستیم.

خراسان جنوبی دارالتقریب کشور /وحدتی که امنیت آفرین شد

وی افزود: افزود: در ایران اسلامی جدای از موضوع دین و مذهب این نظام مقدس اسلامی هرکجا صدای مظلومی به گوشش می‌رسد به یاری آن می‌شتابد.

رحیم آبادی گفت: امروز شاهد به شماره افتادن نفس‌های استکبار جهانی هستیم که این اتفاق نیز رهاورد وحدت عملی و حقیقی که بین مسلمانان جهان در حال رخ دادن است.

وحدت مانند دو بال کبوتر است

مولوی سید مؤمن موسوی، از علمای اهل سنت روستای آبگرم گزیک نیز بیان کرد: وحدت بین شیعه و سنی به مانند دوبال کبوتر است که اگر هرکدام از این دوبال دچار ضعف شود نظام اسلامی نمی‌تواند به آنچه در پی آن است دست یابد.

وی رشد و اعتلای ایران اسلامی را در گروه ایجاد وحدت و شکر گزاری آنچه داریم دانست.

۱۵ هزار شهید اهل سنت در کشور

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در زمینه موضوع مهم وحدت در گفتگو با مهر گفت: در سطح کشور ۱۵ هزار شهید اهل سنت داریم که این آمار در خراسان جنوبی ۴۸ نفر است که نشان از مجاهدت‌های برادران اهل سنت در مسیر دفاع از اسلام و کشور است.

وی با اشاره به اینکه قطار توسعه و پیشرفت کشور در حال حرکت است، بیان کرد: امیدواریم با این وحدت و همدلی بین شیعه و سنتی بتوانیم قله‌ها را فتح کنیم.

قناعت یادآور شد: دشمنان چون نمی‌توانند توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ببیند، با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در اختیار به دنبال اشاعه این دروغ هستند که کشور ما در حال فروپاشی و اضمحلال است.

امید آنکه این برادری‌ها و محبت‌ها در خراسان جنوبی هر روز بیش از گذشته شود و جلوه‌های زیبایی آن ثمرات شیرینی به همراه داشته باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها