کدخبر: ۸۱۹۲۷
۰٤ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۱:۲۸
چاپ

دانشجوی خراسان جنوبی، سخنران برتر کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران

بیرجندرسا-دانشجوی دوره دکتری تخصصی پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، موفق به کسب عنوان سخنران برتر در بیست‌وچهارمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقلاز خبرگزاری صدا و سیما، بیست‌وچهارمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در روز‌های ۲۷ تا ۲۹ شهریور (۱۸ تا ۲۰ سپتامبر) و با حمایت انجمن میکروب‌ شناسی ایران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در این کنگره محققان و اساتید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به بررسی پیشرفت‌های جدید در حوزه میکروب‌شناسی پزشکی در کنار میکروب‌شناسی صنعتی و پایه کردند.

موضوع کلی این کنگره، نوآوری‌های پیشرفته، میکروب‌شناسی پزشکی و تحقیقات در مورد میکروب‌های عمومی بوده است.

در این کنگره موضوعات متنوعی در حوزه میکروب‌شناسی پزشکی، میکروب‌شناسی کاربردی و صنعتی و زیست‌فناوری میکروبی در ۳۵ حوزه مختلف در قالب نشست‌های تخصصی در بیش از ۶ تالار سخنرانی به‌صورت همزمان بررسی و پژوهشگران نتایج تحقیقات و تجارب خود را به اشتراک گذاشتند.

نفیسه عرفانیان، دانشجوی دوره دکتری تخصصی پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مقاله‌ای با عنوان:
Modulation of Wnt Signaling Pathways byLactobacillus acidophilusPostbiotics Suppresses Proliferation and Migration of HT-۲۹ Colorectal Cancer Cells: A Comprehensive IntegratedIn SilicoandIn VitroAnalysis

در این کنگره ارائه کرده که در پایان از سوی هیئت داوران به عنوان سخنران برتر انتخاب شد.