کدخبر: ۸۱۸۲۳
۲۷ شهریور ۱٤۰۲ ساعت ۱۳:٤٦
چاپ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد

رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب و بازسازی عملیات والفجر ۹/دربیش از ۶۰ نقطه خراسان‌جنوبی یادمان شهدا داریم

بیرجندرسا-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان این‌که هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری "ما متحدیم"آغاز می‌شود،گفت: ۲۵ عنوان کتاب دفاع مقدس استانی در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"بیرجندرسا"، سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی بوده که می‌توان سال‌ها از آن سرمایه گذاری کرد،اظهار کرد:یکی از مهمترین وظایف ما آن است که فرهنگ دفاع مقدس را نشر دهیم و روحیه ایثار و شهادت را به دیگران منتقل کنیم.
وی با اشاره به این‌که دشمن از روحیه ایثار، ایستادگی و مقاومت ملت ایران می‌هراسد که این مهم را از هشت سال دفاع مقدس به یادگار گرفته‌ایم،تصریح کرد: نباید دست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب برداریم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی آغاز هفته دفاع مقدس را از ۳۱ شهریور ماه با شعار «ما متحدیم» دانست و یادآور شد: ۳۰۷ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در سطح استان خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود.
فلاحی با بیان این مهم که نشر فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این برنامه‌ها است،ادامه داد: مراسم سراسری"جهاد مقاومت، از دیروز تا امروز"، از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس بوده که طی ۲۹ شهریور ماه به طور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد:به منظور اجرای این برنامه تجلیل از یک میلیون رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس آغاز می‌شود که سهم خراسان جنوبی شش هزار نفر است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد:رژه خودرویی و پیاده نیروهای مسلح در روز جمعه، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و آغاز بازسازی عملیات والفجر ۹ و رونمایی از ۲۷ عنوان کتاب تولیدی در حوزه دفاع مقدس را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در هفته جاری است.
فلاحی ادامه داد: رونمایی از چهار عنوان متون دفاع مقدس اثر هنرمندان استانی، رونمایی از چهار عنوان کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس استان، تکریم رزمندگان دفاع دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی تحت عنوان جام دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره گویی، مسابقات کتابخوانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس است.مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به نهضت خاطره گویی دفاع مقدس نیز اشاره‌ای داشت و گفت:مهمترین خواسته ما از ایثارگران و رزمندگان آن است که تا جایی که می‌توانند روایت‌های دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنند تا فرهنگ دفاع مقدس هر چه بیشتر نشر یابد.
فلاحی بیان کرد: در سال جاری تولید و تهیه ۸۱ عنوان کتاب در دستور کار بوده که این امر نیازمند همکاری دستگاه‌ها، رزمندگان و ایثارگران است.
وی ضمن اشاره به نهضت وصیت نامه خوانی شهدا،مطرح کرد: این امر نقش بسزایی در روحیه جوانان دارد که خواستاریم در ادارات، مساجد، دانشگاه‌ها و غیره اجرایی شود تا به یک فرهنگ و کاری فراگیر تبدیل شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در ۶۷ نقطه استان یادمان شهدا داریم ،اذعان داشت: تاکنون ۴۲ یادمان تکمیل شده و ۲۵ مورد هم در صورت تامین اعتبار، تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.
فلاحی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هم با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت بوده که امید است بتوانیم تا پایان سال آینده با تامین اعتبار، به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: موزه استکبارستیزی طبس در صورت تامین اعتبار تا پایان سال آینده به سرانجام می‌رسد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ابراز کرد: این استان با ۲ هزار شهید، چهار هزار و ۱۶۷ جانباز، ۲۴۰ آزاده و اعزام بیش از ۲۸ هزار و ۹۶۰ هزار رزمنده در جنگ تحمیلی نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشته است.


انتهای خبر/

پربیننده ترین ها