کدخبر: ۸۰۷۵۱
۲۵ تیر ۱٤۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
چاپ

معدوم کردن ۱۴۰ کیلوگرم فراورده خام دامی غیر قابل مصرف در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-۱۴۰ کیلوگرم فراورده خام دامی غیر قابل مصرف در خراسان جنوبی ضبط و معدوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: در بازدیدی که از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شهرستان که درقالب گشت مشترک با نمایندگی تعزیرات حکومتی انجام شده مقدار ۹۰ کیلوگرم فراورده خام دامی با علائم ظاهری فساد از قبیل تغییر رنگ، بوی نامطبوع وفاقد هویت ضبط و معدوم شد.

سید حمید عبدی گفت:شهرستان بشرویه دارای بیش از ۵۰ مرکز عرضه فراورده خام دامی اعم از فروشگاه گوشت قرمز، سفید، رستوران می‌باشد که به طور مرتب مورد بازدید کارشناسان این شبکه در قالب بازدید‌های دوره‌ای وگشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این مراکز، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی نیز به صورت مستمر تحت کنترل و نظارت ویژه قرار می‌گیرند.

عبدی گفت: بازرسی‌ها توسط یک تیم سیار به طور مرتب انجام می‌گیرد و با متخلفان به طور جدی بر اساس قانون برخورد می‌شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان هم گفت: در بازرسی‌های روز گذشته کارشناسان پنجاه کیلوگرم فرآورده خام دامی که به دلیل دیفراست غیر بهداشتی، انقضا تاریخ مصرف و عدم رعایت شرایط نگهداری، سلامت محصول از بین رفته بود، جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محسن آهنی  افزود: در این بازدید‌ها، بررسی وضعیت سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد نظارت قرار می‌گیرد که از جمله این نظارت‌ها می‌توان به بررسی تاریخ تولید و انقضا، شناسنامه بهداشتی، شرایط نگهداری و ارگانولپتیک و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه اشاره کرد.

عرضه گوشت قرمز بدون لیبل، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت و همچنین حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودرو‌های فاقد سردخانه تخلف محسوب می شود.

شهروندان توجه داشته باشند که هنگام تهیه انواع فرآورده‌های خام دامی تازه و منجمد، فرآورده‌ها را به مقدار نیاز و از مراکز مجاز و مورد اطمینان تهیه کنند.