کدخبر: ۸۰٦۳٤
۲۰ تیر ۱٤۰۲ ساعت ۱۳:٤۵
چاپ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

«حجاب» قانون جمهوری اسلامی ایران است

بیرجندرسا-آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه حجاب قانون جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برخی اوقات مواجه با افرادی هستیم که دانش کمی دارند و مسائل را درست متوجه نمی شوند؛ باید به این افراد اطلاع رسانی کرد و قوانین را به آنان گفت اما برخی در مسیر دشمن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز(۲۰ تیر) در هشتمین همایش چادرهای آسمانی در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب یک موضوع فکری در عین حال یک مسئله عقلانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: عفاف و حجاب در وحی و قرآن کریم جایگاه خودش را دارد و در مسائل اجتماعی و میداتی مرتبط با مسائل بشری است.

 

وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب یک قانون شرعی، فکری و عقلانی است، افزود: عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی جایگاه قانونی دارد و مایه تعجب است که چگونه قانون شکن ها تحمل می شوند و در کدام کشور یا جامعه به یک عده با اهداف خاصی اجازه می دهند تا قانون کشور را زیر سوال ببرند.

 

آیت الله عبادی در ادامه گفت: همه ما می دانیم و باید بدانیم که نظام هستی تمامش قانون است و جمادات و روییدنی ها و عالم حیوانات هم قانون دارند و انسان که اشرف مخلوقات است هم باید قانون داشته باشد. 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: قوانین جامعه برای هر فرد میلیون ها امتیاز دارد اما توجهی به آن ندارد و مجموعه ای آنچه که در تمدن بشری در پای قانون تولید شده و به خدمت افراد گذاشته شده است به گونه ای که قانون با همه با تبصره هایش از تشکیل یک دولت به معنای عام و بعد در سلسه همه سازمان ها و مدیریت ها گفته می شود و هر فرد از همه ان امتیازات برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه قانون مقدس است، گفت: با وجود این همه امتیازات و امکانات قانونی که برخوردار هستیم برخی می گویند که ما قانون را قبول نداریم و غیر از وحشی گری نیست و این افراد در سخن و عمل تناقض گویی دارند و به اصلاح دموکراسی غربی هستند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: در حالی که در کشورهای ارباب های این افراد به کسی اجازه نمی دهند خلاف قانون عمل کنند و در سالی بیش از هزار نفر کشته می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: کسی قانون را قبول ندارد قانون هم او را قبول نمی کند و آدم های نادانی هستند و در این باب چندین کتاب می توان نوشت.

 

وی با اشاره به مسئله حقوقی عفاف و حجاب گفت: هر کسی یک حریم خصوصی و عمومی دارد و حریم عمومی به این معنا است که حقوق دیگران هم دیده می شود و مربوط به یک شخص نیست و رفتار و گفتار و عملش بر سرنوشت دیگران نیز تاثیر می گذارد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: برخی اوقات مواجه با افرادی هستیم که دانش کمی دارند و مسائل را درست متوجه نمی شوند و باید به این افراد اطلاع رسانی کرد و قوانین را به آنان گفت اما برخی در مسیر دشمن هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اما مسئله این است که می خواهند عفاف و حجاب را از بین ببرند و هویت جامعه را به باد دهند و یک برنامه استعماری است و در طراحی ها و جهت تسلط، استعمار می خواهد که یک کشور پیشرفته اسلامی را همچون آندلس به عقب اندازد و این برنامه مشخصی است که توسط استکبار غربی در تمام کشورهای اسلامی اجرا می شود.

 

وی با اشاره به سالروز کشف حجاب گفت: مردمی را که به دفاع از ناموس خود پرداختند را تیرباران کردند و اکنون عوامل رضاخانی مدعی و طلبکار هستند و این ها و طرفدارانشان آسیب های بسیاری به مردم زدند و باید پاسخگو باشند و در لفافه دارند برنامه های رژیم صهیونیستی را اجرا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ذخایر صهیونیست ها در ایران کسانی هستند که برنامه های آنان را دنبال می کنند و باید پاسخگو باشند و امیدواریم مسئولان در همه رده ها پاسخ متناسب بدهند و جواب آنان به گوش دشمن برسد. 

 

آیت الله عبادی در پایان بیان کرد: نیروی انتظامی امین و با اقتدار جمهوری اسلامی یک مجموعه ای ساخته است که از نظر منطقی و قدرت میدانی حرفی برای گفتن دارد و امروز کشور در دست مردم است و نیروی انتظامی پاسداران مردم هستند.