کدخبر: ۷۹۰۳٤
۲۸ فروردین ۱٤۰۲ ساعت ۱۷:۱۵
چاپ

نمایش سقوط آزاد چتربازان در روز ارتش

بیرجندرسا- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با اشاره به اینکه امسال مراسم روز ارتش تنها در بیرجند در بلوار شهید صیاد شیرازی ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند شاهد نمایش اقتدار و سرافرازی ارتش باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا , امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: رژه ۲۹ فروردین امسال به دلیل مصادف شدن آن با رمضان خودرویی برگزار می‌شود و در آن عملیات سقوط آزاد توسط چتربازان ارتش برگزار می‌شود تا اقتدار خود را یک بار دیگر به نمایش گذارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با اشاره به اینکه امسال این مراسم تنها در مراکز استان‌ها و در بیرجند در بلوار شهید صیاد شیرازی ساعت ۸ برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند شاهد نمایش اقتدار و سرافرازی ارتش باشند.

امیر شاطری قوی‌ترین پشتوانه ارتش را ملت اعلام کرد و عنوان داشت: در این روز به جهانیان نشان می‌دهیم که همچنان در زمین، هوا و دریا مقتدر هستیم و اجازه تجاوز به هیچ کسی را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه اعزام تیم‌های پزشکی به شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های ارتش در این روز است، گفت: مستندی از فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی در نوار مرزی تهیه شده که به این مناسبت نمایش داده می‌شود و برنامه راهیان نور و پیشرفت هم برگزار می‌شود.

فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی به خوداتکایی و خودکفایی در بین نیروهای مسلح اشاره کرد و هدف از بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از دستاوردهای نیروهای مسلح و ارتش در عرصه‌های مختلف ارتش، تقویت امید در نسل جوان اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص نقش ارتش در توسعه استان تصریح کرد: ارتش همواره در زمان بحران نقش مؤثری در کاهش آسیب‌ها دارد همان‌طوری که در سرمای زمستان سال گذشته با قطع گاز پادگان ۰۴ توانستیم به پایداری گاز شهر خوسف کمک کنیم تا مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند.

وی افزود: فعالیت‌های ارتش بر اساس سلسله مراتبی و وحدت فرماندهی اجرا می‌شوند لذا با توجه به قدرت و توان رزمی بالای نیروهای ارتش در کمتر از ۲۴ ساعت می‌توانیم تمامی تجهیزات اصلی را از غربی‌ترین به شرقی‌ترین و از شمالی‌ترین به جنوبی‌ترین منطقه کشور اعزام کنیم.

امیر شاطری بیان داشت: توسعه نیازمند امنیت پایدار است و استقرار لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش در خراسان جنوبی پشتوانه‌ای امنی برای همه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی گفت: ارتش با ورود به حوزه صنعت ساخت و ساز به رونق اقتصادی این منطقه کمک کرده است و در آینده نزدیک پادگان نهبندان هم افتتاح می‌شود که یکی از نمادهای اقتدار، رشد و شکوفایی خراسان جنوبی است.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها