کدخبر: ۷۸٤۰٤
۱۷ بهمن ۱٤۰۱ ساعت ۲۰:۳۵
چاپ

با حضور استاندار خراسان جنوبی؛

طرح ذخیره‌سازی هیدروکربن و ترانشیپ سوخت در مرز ماهیرود افتتاح شد

بیرجندرسا-پروژه ذخیره‌سازی هیدروکربن و ترانشیپ سوخت در سایت مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا،جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی که امروز (دوشنبه) در ششمین روز دهه فجر برای افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان نهبندان رفته بود، در ادامه وارد سربیشه در ۶۶ کیلومتری مرکز استان شد.

وی با همراهی امام جمعه و فرماندار سربیشه، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در آیین افتتاح پروژه ذخیره‌سازی هیدروکربن و ترانشیپ سوخت در سایت مرزی ماهیرود حضور یافت.

مجموع اعتبار هزینه شده در این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان است که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده است.

عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تعداد ۱۱۰ خانوار شامل ۴۵۰ نفر از مزایای این پروژه برخوردار و برای ۳۷ نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل باند دوم محور سربیشه - ماهیرود هزینه شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبار دور نخست سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل باند دوم محور سربیشه - ماهیرود تخصیص یافته است.

قناعت در آیین افتتاح پروژه ذخیره‌سازی هیدروکربن و ترانشیپ سوخت در سایت مرزی ماهیرود با اشاره به در دست اجرا بودن دوبانده‌سازی محور سربیشه - ماهیرود به طول ۱۲۵ کیلومتر، اظهار داشت: تاکنون ۳۴ کیلومتر این محور آسفالت و احداث شده که از این مقدار ۲۳ کیلومتر به همت دولت سیزدهم ساخته شده است.

وی عنوان کرد: از محل اعتبار دور نخست سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد تومان به صورت کامل برای تکمیل باند دوم محور سربیشه - ماهیرود تخصیص یافته و این اعتبار هزینه شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر هم سه کارگاه در این محور فعال است و تا هفته دولت سال آینده شاهد افتتاح ۱۰ کیلومتر باند دوم دیگر در این محور خواهیم بود.

قناعت با اشاره به تعهدات جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل راه فراسرزمینی بازارچه ماهیرود به استان فراه افغانستان به طول ۱۲۰ کیلومتر، اظهار داشت: تاکنون ۶۰ کیلومتر از این محور احداث شده اما به دلیل تحولات حکومتی در افغانستان و یکسری ناامنی‌ها مدت کوتاهی اجرای این طرح متوقف شد.

وی افزود: با فعالیت دولت سیزدهم عملیات اجرایی این جاده آغاز شده و دولت هم اعتباری خوبی برای اجرای آن گذاشته و پیمانکاران برای تکمیل این طرح مشغول فعالیت هستند.

قناعت با اشاره به اینکه که هر دفعه که از منطقه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه بازدید داریم شاهد پیشرفت، تحول و حرکت‌ها و کارهای نو و جدیدی هستیم، بیان کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به همه استان‌ها به خصوص استان‌های کم برخوردار دارد.

وی با بیان اینکه توجه و ویژه خاص دولت سیزدهم به موضوع مرز با توجه به ظرفیت غنی مرز برای کشور، اظهار داشت: امیدواریم دوستان ما در کشور افغانستان همکاری بیشتری در راستای توسعه مبادلات مرزی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نشست‌های مستمر با مسئولان متولی کشور افغانستان در مرز ماهیرد، بیرجند و تهران، گفت: ما در این نشست آمادگی خودمان را برای توسعه مبادلات مرزی اعلام کردیم و هر روز شاهد تحول در مرز هستیم و امروز شاهد افتتاح طرح ذخیره‌سازی هیدرو کربن و ترانشیپ سوخت در مرز ماهیرود بودیم.

قناعت افزود: همچنین در آینده نزدیک ایکس‌ری کانتینری در مرز ماهیرود با حضور فرمان رئیس جمهور به صورت متمرکز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه به صورت مستمر ما کارها و پروژه‌های جدیدی را در مرز خودمان انجام می‌دهیم، اضافه کرد: انتظار ما این است که برادران ما در کشور افغانستان هم پای کار بیایند و کمک کنیم که این مراودات تجاری دوباره پر رونق صورت بگیرد.

قناعت با طرح این سوال که با این همه اقدامات انجام شده در حوزه مرز چگونه باید برادری خودمان را به برادران افغان ثابت کنیم؟ عنوان کرد: برای افغانستان هیچ کشوری به اندازه خودشان و جمهوری اسلامی ایران دل نمی‌سوزاند.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب مجموعه استان با سرمایه گذاران به ویژه دوستان منطقه ویژه اقتصادی، گفت: تعامل با سرمایه گذاران و رائه طرح‌های جدید در مرز نشان از این است که ما در توسعه مبادلات مرزی و تجاری خودمان جدی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بزرگوارانی که به شکل مردمی با کشور افغانستان ارتباط دارند، به شکل غیررسمی پیگیری کند تا کشور همسایه که هم زبان، دارای آیین مشترک و هم دین هستیم، پای کار بیایند و از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود چرا که داد و ستد بین دو طرف منفعتی بُرد بُرد و دوطرفه است.

همچنین با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی در نقطه صفر مرزی، آیین افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان ۵۸ پروژه گازرسانی در شهرستان سربیشه برگزار شد.

اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها، ۱۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و این طرح‌ها شامل افتتاح گازرسانی به ۶ روستا، هفت واحد صنعتی و تولیدی، طرح جهش مسکن، گازرسانی به مسکن محرومین در هفت روستا و ۲۳ پاسگاه و برجک دیده‌بانی است.

عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ واحد صنعتی و تولیدی، عملیات اجرایی طرح جهش مسکن به ۲۱۰ خانوار و عملیات اجرایی گازرسانی به مسکن محرومین در پنج روستا نیز آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در شهر دُرح کلنگ احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی این شهر مرزی را هم به زمین زد.

این پروژه شامل تجهیز چاه، نصب دو هزار و ۶۰۰ متر خط انتقال، ساخت اتاقک تابلو برق و کلرزن، حصارکشی منبع و چاه است.

اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان است و این پروژه در پایداری آب شرب و بهداشتی شهر دُرح نقش بسزایی دارد.

آخرین اخبار