آی پرسه
24. خرداد 1400 - 10:47
بیرجندرسا-کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: برای جلوگیری از گرمازدگی وقتی که برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا در یک محیط گرم هستید و همچنین قبل و بعد و در طی ورزش، آب زیادی بنوشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: قبل از اینکه  احساس تشنگی کنید، آب  بنوشید، یعنی منتظر نباشید احساس تشنگی کنید و بعد آب بنوشید و هنگام نوشیدن آب بیشتر از آن حدی که فکر می‌کنید نیاز به آب دارید، آب و مایعات  بنوشید، به‌ویژه  زمانی که خیلی عرق کرده‌اید.

وی افزود: برای جلوگیری از گرمازدگی اگر یک دونده یا دوچرخه‌سوار هستید و می‌دانید که مسابقات شما در شرایط آب و هوایی گرم برگزار خواهد شد، باید قبل از شروع مسابقه خود را با این شرایط وفق دهید، یعنی در هوای گرم تمرین کنید زبرا این عمل باعث می‌شود بدن تان به گرما عادت کند.

کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی ادامه داد: موقع انجام تمرین به مقدار کافی آب و مایعات بنوشید، اگر اولین بار است که در شرایط آب و هوایی جدید قرار گرفته‌اید و تمرینات خیلی سنگین و سخت انجام ندهید.

محمدی تصریح کرد: وقتی جلوی آفتاب کار می‌کنید روی سرتان کلاه بگذارید و بهتر است لبه‌دار باشد تا روی صورت‌تان سایه ایجاد کند چراکه سر شما در برابر گرما حساس است.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی در هوای گرم لباس‌های گشاد، نازک و رنگ روشن بپوشید، لباس کتان از همه بهتر است زیرا باعث می‌شود هوا به‌راحتی از آن عبور کند و عرق شما خشک شود.

کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه در هوای گرم پنجره‌ها را باز یا از یک سیستم خنک‌کننده مثل پنکه، کولر و فن استفاده کنید، اضافه کرد: سعی کنید وعده‌های غذایی‌تان را سبک و به مقدار کم میل کنید.

محمدی تصریح کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی در آب و هوای گرم یا مرطوب فعالیت شدیدی انجام ندهید به‌خصوص اگر به این آب و هوا عادت ندارید.

وی با اشاره به اینکه  برای جلوگیری از گرمازدگی موقعی از روز را که هوا خیلی گرم است در منزل یا یک جای خنک استراحت کنید و بیرون نیایید، خاطرنشان کرد: قبل از فعالیت زیاد و ایستادن در معرض آفتاب سعی کنید به هوای گرم تابستان عادت کنید زیرا زمانی که سیستم تنظیم دمای بدن شما به گرما عادت کرده باشد بهتر عمل خواهد کرد.

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران