23. بهمن 1398 - 12:47
بیرجندرسا-این همایش به مدت دو روز با حضور اساتید دانشگاهی، دانشجویان، مدیران و مردم فردوس در محل مجتمع شهید آوینی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری‌های هوایی پژوهشگاه هوافضا و دبیر علمی این همایش گفت: ۲۸مقاله با موضوعات مختلف هوانوردی به دبیرخانه همایش ارسال شده که ۲۵مقاله پذیرفته شد که طی دو روز همایش ارائه می‌شود.

دکتر طالقانی افزود: از مقالات برگزیده در پایگاه استناد جهان اسلام در شیراز isc رونمایی می‌شود.
امام جمعه فردوس نیز با اشاره به اینکه سازمان بین المللی هوانوردی در سال۱۹۴۴ یعنی ۷۶سال قبل تاسیس شد و ایران پس از پنج سال به این سازمان پیوست و امروز هوانوردی یکی از قدیمی‌ترین علوم دنیاست که باید بسیار دقیق باشد.
حجت الاسلام بابایی افزود: سالانه ۳۰میلیارد نفر از راه هوایی جابجا می‌شوند، به همین دلیل امنیت پرواز باید در حدی باشد که اعتماد به هوانوردی در کشور افزایش یابد.
مدیرعامل اسبق شرکت صنایع هواپیمایی ایران نیز توسعه شبکه راه‌ها را از نشانه‌های توسعه یافتگی دانست و گفت: کمک به توسعه پایدار، خروج از بن بست و ایجاد امکانات برای استفاده از پتانسیل گردشگری از عناصر مهم توسعه شبکه راه هاست و وجود شبکه هوایی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه شهرستان فردوس داشته باشد.
امیرخلبان دکتر ایزدی افزود: صنعت هوانوردی نمی‌تواند تحت هیچ شرایطی بدون وجود پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها به حیات خود ادامه دهد و صنعت هوایی که خود برقرار کننده ارتباطات است نیاز به ارتباطات زیادی دارد.
دکتر اُمی رئیس پژوهشگاه هوافضا وزارت علوم تحقیفات و فناوری نیز به فرصت‌ها و چالش‌های هوانوردی عمومی در ایران اشاره کرد و گفت: امروز راه‌های بین استانی و بین شهری در کشور به اشباع رسیده و آمار بالای ۲۰هزار نفر در تصادفات جاده‌ای یک فاجعه است و اگر بطور متوسط در سال یک هواپیما سقوط کند و همه مسافران آن کشته شود با آمار تلفات جاده‌ای قابل مقایسه نیست بنابراین جاده‌های ما گنجایش این همه تردد را ندارد و باید بفکر اتوبان‌های هوایی باشیم.
وی گفت: نیاز به ۱۲هزار فرودگاه و ۶۰هزار هواپیمای سبک برای ۸۰میلیون نفر جمعیت کشور داریم و بازار مناسبی برای هواپیما‌های سبک در کشور وجود دارد.
دکتر اُمی، تحریم‌های بین المللی، هزینه‌های بالای ساعت پروازی در قیاس با تولید ناخالص داخلی کشور، عدم وجود تفکر تجاری برای بهره برداری از کاربر‌های هوانوردی عمومی، تمرکز ناوگان هوانوردی عمومی در شهر تهران و پراکندگی نامتوازن در سایر شهر‌های کشور را از جمله چالش‌های پیش رو در صنعت هوانوردی عمومی کشور عنوان کرد.

نظرات کاربران