5. شهريور 1396 - 14:19
راه آهن
بیرجندرسا-مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: توسعه صنعت ریلی موجب کاهش تصافات و هزینه‌های جانی و مالی در جاده‌های منطقه می‌شود و اگر پنج هزار میلیارد تومان بیمه پرداختی به حوادث جاده‌ای صرف توسعه راه‌آهن شود از بسیاری مضرات پیشگیری شده و خانواده‌های زیادی داغدار نمی‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حسن ماسوری صبح امروز در دیدار با اعضای شورای شهر طبس از حسن همدلی مدیران شهرستان طبس و اعضای شورای اسلامی شهر تقدیر کرد و گفت: کار برای رضای مردم به طور یقین رضایت خدا را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: اعتماد مردم به شما نشان از لیاقتی است که مردم اعتماد کرده و شما را به عنوان نماینده خود برگزیده‌اند و این وظیفه سنگینی را بر عهده شما می‌گذارد که علیرغم محدودیت اعتبارات باید پاسخگوی همشهریان عزیز باشید.

مدیرکل راه‌آهن شرق خاطرنشان کرد: توسعه صنعت ریلی موجب کاهش تصافات جاده‌ای، هزینه‌های جانی و مالی در جاده‌های منطقه می‌شود و اگر پنج هزار میلیارد تومان بیمه پرداختی به حوادث جاده‌ای صرف توسعه راه‌آهن شود از بسیاری مضرات پیشگیری می‌شود و خانواده‌های زیادی داغدار نمی‌شوند.

ماسوری از نزاع‌های سیاسی انتقاد کرد و گفت: باید به  مطالعات ریلی جهان  در راستای توسعه صنعت ریلی توجه کرد و نگاه برون مرزی را گسترش دهیم و خارج از مباحث سیاسی موجب توسعه راه‌آهن باشیم.

وی تاکید کرد: شهرستان طبس پتانسیل‌های بسیار خوبی برای توسعه دارد و تمام تلاش خود را برای افزایش تناژ بارگیری و کیفیت مسیر مسافری به کار گرفته‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن شرق از مسئولان شهرستان طبس خواستار همدلی و همراهی شد و گفت: ذهن همشهریان طبسی را معطوف اصل خدمت کنیم و از حاشیه‌ها پرهیز کنیم تا بتوانیم براساس برنامه مدون راه‌آهن جمهوری اسلامی درآمدزایی را با توجیه اقتصادی در این اداره کل پیاده‌سازی کنیم همانگونه که مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه خواستار انتقال ظرفیت‌ها از جاده به ریل شده‌اند پس ما هم در همین راستا تلاش کنیم.

ماسوری در توضیح طرح انتزاع 6 ایستگاه از اداره کل راه‌آهن شرق گفت: بنده نقشی در این خصوص نداشت اما این تصمیم هیئت مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران 18 تیرماه 96  قبل از انتصاب اینجانب تصویب و  اخیرا ابلاغ شده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان اینکه اینکه برخی می‌گویند امکان دارد اتفاقی که برای 6 ایستگاه فعلی افتاده در آینده برای ایستگاه‌های دیگر این حوزه نیز رخ دهد و موجب کمتر شدن محدوده ریلی راه‌آهن شرق شود نیاز به پیگیری و همراهی همه مسئولین  خدوم و نماینده مجلس دارد، افزود: گاهی سیاست‌های راه‌آهن کشور مبنی بر کاهش یا افزایش در راستای تامین منافع ملی است و اما امیدوارم این اتفاق را شاهد باشیم.

ماسوری گفت: سرمایه‌گذاری که قرار بود در شهری دیگر مستقر شود با تعامل و رایزنی متقاعد کردم در اداره کل راه‌آهن شرق به مرکزیت طبس در این شهرستان کارخانه تعمیر و بازسازی واگن و لکوموتیو را احداث کند و امیدواریم بستر این سرمایه‌گذاری با همدلی همه مردم و مسئولین  مهیا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس نیز در این دیدار، راه‌آهن را یادگار ارزشمند خادم مردم زنده‌یاد شکیبی برشمرد و گفت: مدیران شهرستان برای تحقق اداره کل راه‌آهن شرق تلاش‌های بسیار زیادی کردند و باید از این میراث گرانبها با جدیت محافظت شود.

محمود امینی افزود: اکنون که نعمت وجود خطوط ریلی برای شهرستان طبس مهیا شده است مردم ضمن قدرشناسی توقع توسعه این مسیر را دارند که در نامه‌ای برای وزیر محترم راه و شهرسازی، مدیرکل محترم راه‌آهن شرق، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی مکتوب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: دوبانده شدن خط ریلی اداره کل راه‌آهن شرق، تداوم توسعه، ایجاد صنایع جوار ریلی، برقراری رام مسافری از مسیر جندق و اردکان و نیز احداث راه‌آهن بیرجند- طبس با توجه به مرکزیت استان از جمله درخواست‌های شورای اسلامی شهر طبس از وزیر محترم راه و شهرسازی در مکاتبه رسمی است.

طاهری، هاشمی، باقری‌زاده و حسین‌پور نیز در این دیدار دغدغه‌های مردم طبس به اداره کل راه‌آهن شرق را بحق دانسته و تاکید کردند: مدیرکل راه‌آهن در باب حفاظت از سطح کمی و کیفی این خط ریلی با جدیت مراقبت کند و به طور یقین شورای اسلامی شهر طبس محکم پشت خواسته‌های مردمی ایستاده است و لازم است تا شعور مردم اقناع شده و به طور شفاف پاسخ مطالبات آنها داده شود.

منبع:تسنیم

نظرات کاربران