کدخبر: ٤۲۹۱۵
۲۳ آذر ۱۳۹٤ ساعت ۱۵:۱۵
چاپ

استاندار خراسان جنوبی:

در وضعيت فعلي اقتصاد كشور، پتانسيل هاي معدني يك ذخيره طلايي و يك فرصت بي بديل برای کشور است

در  وضعيت فعلي اقتصاد كشور،  پتانسيل هاي معدني يك ذخيره طلايي و يك فرصت بي بديل برای کشور است

بیرجندرسا- خدمتگزار به وضعيت فعلي اقتصاد كشور اشاره كرد و افزود: در شرايط فعلي كه قيمت نفت در پايين ترين سطح خود قرار دارد، استفاده از پتانسيل هاي معدني و ذخاير فراواني كه در اين بخش قرار دارد بايد به عنوان يك ذخيره طلايي و يك فرصت بي بديل مورد توجه برنامه ريزان و دست اندركاران امر قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، وجه اله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبي در ديدار معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست ها ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار کرد: استفاده از ظرفيت هاي داخلي و نگاه به توانمندي هاي دروني از مهمترين اموري است كه مورد توجه قرار گرفته بنابراين استفاده از ظرفيت هاي معدني در كشور و استان مي تواند به عنوان يك اصل مهم و زيربنايي در اين زمينه مورد توجه مسئولين امر قرار گيرد.
خدمتگزار به وضعيت فعلي اقتصاد كشور اشاره كرد و افزود: در شرايط فعلي كه قيمت نفت در پايين ترين سطح خود قرار دارد، استفاده از پتانسيل هاي معدني و ذخاير فراواني كه در اين بخش قرار دارد بايد به عنوان يك ذخيره طلايي و يك فرصت بي بديل مورد توجه برنامه ريزان و دست اندركاران امر قرار گيرد.
وي شناسايي ذخاير معدني را بسيار مهم ارزيابي كرد و ادامه داد:خراسان جنوبي با دارا بودن معادن بسيار غني در بخش معدن به عنوان يكي از هشت استان برتر كشور در زمينه وجود معادن در كشور محسوب مي شود.
استاندار با بيان اينكه صدور پروانه هاي معدني در استان بايد منجر به اكتشاف و بهره برداري از معادن شود، گفت: بايد زمينه ها و زيرساخت هاي لازم به منظور فعال كردن معادن شناسايي شده فراهم شود چرا كه قطعاً توسعه معادن و نيز فعال شدن آنها مي تواند منجر به ايجاد اشتغال پايدار، رونق اقتصاد و رشد كسب و كار در استان و جلوگيري از مهاجرت از روستاها به شهرهاي استان شود.
خدمتگزار، بر ورود سرمايه گذاران خارجي به بخش معدن استان تاكيد كرد و ادامه داد: بايد زمينه اي فراهم شود تا سرمايه گذاري در بخش معدن به عنوان يك جذابيت مهم مورد توجه سرمايه گذاران و فعالين بخش خصوصي در اين زمينه قرار گيرد تا با رغبت وارد بازار كار در اين زمينه شوند.
وي به مشكلات موجود در بخش صنعت استان اشاره كرد و ادامه داد: با توجه به مشكلات عديده اي كه صاحبان صنايع استان با آن مواجه هستند مي طلبد كه وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه اي مدون ،كارشناسي شده و اجرايي به منظور برون رفت از مشكلاتي كه صاحبان صنايع استان با آن مواجه هستند ارائه دهد.
استاندار به مشكلات كارخانجات بزرگ استان تاكيد كرد وادامه داد: رفع اين مشكلات نيازمند توجه ويژه و خاص وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان خراسان جنوبي است كه در حال حاضر به دليل خشكسالي هاي چند سال اخير با مشكلات زيادي در بخش كشاورزي مواجه است.
وي به سفر معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت به خراسان جنوبي اشاره كرد و ادامه داد: اميدوارم نتايج اين سفر را به صورت ملموس و به گونه اي كه قابل مشاهده باشد ببينيم چرا كه مردم انتظار دارند در صورتيكه مسئولين به استان سفر مي كنند شاهد آثار و بركات آن سفر نيز باشند.


 خراسان نوبي جزو استان هاي برتر در زمينه وجود ذخاير معدني است


معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در اين ديدار خراسان جنوبي را جزو استان هاي برتر در زمينه وجود ذخاير معدني برشمرد و خاطر نشان ساخت: يكي از مهمترين رويكردهاي دولت تدبير و اميد انجام مطالعات پايه به منظور كاهش ميزان ريسك پذيري سرمايه گذراي و در نهايت ترغيب سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در بخش معدن است.
دكتر جعفر سرقيني، انجام پروازهاي مطالعات ژئوفيزيك هوايي به منظور كشف معادن زيرزميني را يكي از اقدامات بسيار مهم در اين زمينه دانست و تصريح كرد: خراسان جنوبي به عنوان يكي از اولين استان هايي كه قرار است ۱۰۰ هزار كيلومتر خط پروازي در اين رابطه در آن انجام شود.
وي توسعه معدني را جزو پايدارترين توسعه ها دانست و تصريح كرد: مي توان با رشد و توسعه معادن و صنايع معدني به رشد و توسعه پايدار نيز دست يافت ؛ از اينرو توسعه معادن به عنوان يك سياست مهم كاري در دولت يازدهم مورد توجه قرار دارد.
وي زغال سنگ را يكي ديگر از ظرفيت هاي معدني كشور و خراسان جنوبي برشمرد و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر به دليل وجود سوخت هاي فسيلي و از جمله نفت، زغال سنگ به عنوان يك ماده معدني بسيار مهم كمتر مورد توجه قرار گرفته است كه توجه به آن و توسعه سرمايه گذاري در اين بخش خصوصاً در بعد خارجي مي تواند كمك كننده و راهگشا باشد.

وي اظهار اميدواري كرد ؛ بتوان بعد از انجام مطالعات ژئو فيزيك هوايي به معادن و ظرفيت هاي زيرزميني بسيار خوبي در اين زمينه دست يافت.
 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها