کدخبر: ٤۲۸۸۳
۱۵ آذر ۱۳۹٤ ساعت ۲۱:۲۷
چاپ

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی انتقاد کرد:

نام‌گذاری اسلامی خیابان‌های خراسان‌جنوبی به‌خوبی مدیریت نشده است

نام‌گذاری اسلامی خیابان‌های خراسان‌جنوبی به‌خوبی مدیریت نشده است

بیرجندرسا-قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: نام‌گذاری اسلامی مکان‌ها و خیابان های استان به‌خوبی مدیریت نشده است که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام علی‌رضایی بیرجندی شنبه شب در شورای فرهنگی استان، اظهار کرد: همچنین به شخصیت های مهم استانی نیز پرداخته نشده است که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی با اشاره به کم توجهی به عالمان، بزرگان و مشاهیر استان بیان کرد: آیت‌الله «تهامی» یکی از شخصیت های مهم استانی است که متأسفانه خیابانی به نام ایشان نداریم و این درحالی‌که است که رهبری دو بار از وجود ایشان یادکردند.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: در راستای بزرگداشت مقام آیت‌الله «تهامی»، پیگیر برگزاری همایش هستیم و تاکنون خانه‌ای نیز برای این مقام بزرگوار خریداری شده است.

وی خواستار شد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها پیشنهاد‌ها خود را در راستای برگزاری جلسات بزرگداشت شخصیت های بزرگ استانی به شورای فرهنگ عمومی ارسال کنند.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به هجوم گسترده جنگ نرم دشمن، بیان کرد: جنگ نرم دشمن در زمینه‌های فرهنگی زیاد است و باید در این راستا با هوشیاری عمل کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی اظهار کرد: برگزاری مراسمات شادی مختلط باعث آلوده شدن استان از نظر فرهنگی می‌شود که نباید این اتفاق رخ دهد.

وی با اشاره به حضور زائران حسینی در کربلا، بیان کرد: این حرکت بزرگ و چندین میلیونی در دنیا منحصربه‌فرد است.

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه این همایش حرکتی بزرگ است که هر چه از آن بیرون می‌آید عشق به امام حسین (ع) و اهل‌بیت است، اظهار کرد: امنیت حاکم در اربعین نتیجه تلاش نیروی انتظامی ایران و عراق است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه ایثارگری‌ها با فطرت انسان همراه است، افزود: عزاداری اهل‌بیت منحصر به عاشورا نیست چرا که بزرگ‌ترین سرمایه نظام ما، عاشورا است.

امام‌جمعه بیرجند افزود: صحنه ظهر عاشورا در بیرجند و اقامه دسته‌جمعی نماز حرکتی زیبا بود که در چندین سال گذشته انجام نشده بود.

آسیب های عزاداری از برنامه‌های جنگ نرم دشمن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه آسیب های عزاداری محرم از برنامه‌های جنگ نرم دشمن است، اظهار کرد: دشمن در قالب تاکتیک‌هایی مانند اختلاف‌افکنی، شایعه‌پردازی، دامن زدن به بدعت‌ها، تعصب به خشم و ایجاد ترس در زمینه عزاداری وارد می‌شود.

احمد محبی افزود: با توجه به وفاداری ملت به حرمت مکه و عشق به امام حسین (ع) تاکنون در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کردند.

وی استفاده از آلات موسیقی، ریختن خاک‌برسر، عزاداری های عریانی و خودآزاری را برخی از آسیب های عزاداری محرم دانست و گفت: برخی از این آسیب‌ها در خراسان جنوبی نیز مشاهده شده است.

محبی علامت‌گذاری با هزینه‌های سنگین، جدا کردن دین از سیاست، وجود مداحی های بی‌سواد، غلو در مداحی و بی‌توجهی به نماز اول وقت را از دیگر آسیب های عزاداری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های مختلف برای اطلاع‌رسانی مردم از این آسیب‌ها استفاده شود، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای عزاداری خانم‌ها در ایام محرم انجام شود.

برای تکثیر هیئت‌ها مجوز داده نمی‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه برای تکثیر هیئت‌ها مجوز داده نمی‌شود، اظهار کرد: فقط به تشکیل هیئت های بانوان، دانش‌آموزی و دانشجویی مجوز داده می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان با اشاره به آسیب های عزاداری در خراسان جنوبی، بیان کرد: در سال جاری فقط شاهد عزاداری یک هیئت بالباس عریان بودیم که به‌طور جد برخورد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی های لازم در خصوص عزاداری شهادت امام رضا (ع) صورت گرفته است، تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای برای بانوان مداح سنتی که سواد حوزوی ندارند برگزار می‌شود تا عزاداری بانوان نیز ساماندهی شود.

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در استان، بیان کرد: در این ستاد برای برگزاری تمامی مراسمات در مناسبت های مختلف سال، طی جلساتی برنامه‌ریزی می‌شود.

منبع:مهر

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها