کدخبر: ٤۲۸۵٤
۰۸ آذر ۱۳۹٤ ساعت ۱۲:۲٤
چاپ

رئیس اتاق اصناف بیرجند مطرح کرد:

برخورد با مانکن‌های غیرمتعارف در بازار بیرجند

برخورد با مانکن‌های غیرمتعارف در بازار بیرجند

بیرجندرسا-رئیس اتاق اصناف بیرجند با بیان اینکه هر دو هفته اماکن و اصناف پوشاک استان توسط گروه‌های بازرسی سرکشی می‌شوند، گفت: باید مانکن‌های وارد شده به استان ساماندهی و با مانکن‌های غیرمتعارف در جلوی ویترین‌ها برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مرتضی یزدان‌شناس عصر امروز در ستاد صیانت  از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خراسان جنوبی اظهار داشت: اقدامات خوبی تاکنون در راستای ساماندهی ویترین‌های مغازه‌های پوشاک در راستای مانکن‌های غیر عرف در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با کمک بسیج اصناف ستادی را تشکیل دادیم و هر دو هفته در سطح شهر موارد مختلف اصناف و اماکن بازرسی می‌شود، افزود: به جز بازدید از مانکن‌های در معرض دید، شرایط ظاهری فروشنده‌ها هم بررسی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف بیرجند گفت: یکی از مواردی که باید بررسی شود این است که مانکن‌ها خیلی راحت به داخل شهر آورده و خرید و فروش می‌شود که اگر کارگاه‌های تولید مانکن ساماندهی شوند از بسیاری اقدامات هزینه‌بر جلوگیری می‌شود.

یزدان‌شناس افزود: با مانکن‌هایی که در معرض دید بوده و خارج از عرف هستند برخورد می‌شود و بازرسانی متشکل از بازرسان اتحادیه، بسیج اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی برای بازرسی از وضعیت موجود فروشگاه‌های عرضه پوشاک سطح شهر مراجعه می‌شود.

وی با بیان اینکه از فروشندگی لباس زنان توسط آقایان جلوگیری می‌شود، اظهار داشت: ورود مانکن به داخل شهر آزاد است که اگر بتوانیم در این راستا کارگاه تولید مانکن داشته باشیم و مانکن‌های وارد شده به خراسان جنوبی را ساماندهی کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

رئیس اداره اماکن پلیس اطلاعات خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: طبق قانون 17 نظام صنفی، افراد مکلف هستند قوانین و مقررات، اعم از ضوابط بهداشتی و عمومی را رعایت کنند.

مهدوی‌کیا افزود: طبق ماده 28 قانون اساسی، تخلفاتی که در واحدهای صنفی انجام  و منجر به تعطیلی می‌شود شامل تعطیلی بین یک هفته تا 6 ماه است و وظیفه اتاق اصناف این است که در مورادی که نیاز است ورود پیدا کرده و برخورد کند.

وی با بیان اینکه باید با فروشندگان که از حجاب لازم  برخوردار نیستند، اتاق اصناف برخورد کند، اظهار داشت: طبق قانون ماده 37 قانون نظام صنفی، نظارت مستمر بر واحدهای صنفی بر عهده اتاق اصناف است.

در این جلسه مقر شد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا ستاد صیانت جلسه بعد، در خود دانشگاه ستاد صیانت را برگزار و در راستای ساماندهی و ارزیابی مطب‌های پزشکان و داروخانه‌ها عملکرد گزارش شود.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها