کدخبر: ٤۲۸۵۰
۰۵ آذر ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۲۲
چاپ

خراسان‌جنوبی استعداد نیروی انسانی قوی در حوزه ورزشی دارد/ نجمه خدمتی از افتخارات استان است

خراسان‌جنوبی استعداد نیروی انسانی قوی در حوزه ورزشی دارد/ نجمه خدمتی از افتخارات استان است

بیرجندرسا-نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت تقاضا داریم به ورزشگاه غدیر بیرجند که عمده آن ساخته شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشد تا ادامه فعالیت ساخت به صورت حرکت لاک‌پشتی پیش نرود و دچار کمبودات نگردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در گردهمایی جامعه ورزش شهرستان بیرجند که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای ورزشکار برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بیرجند ۲۳ شهید ورزشکار را به انقلاب اسلامی هدیه کرده است که هر یک از این غیور مردان در عرصه ورزش نیز قهرمانان صاحب نامی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیرجند قلب تپنده ورزش خراسان جنوبی است، افزود: همان‌طوری‌که از بیرجند به عنوان شهری فرهنگی، علمی و نخبه پرور در کشور یاد می‌شود در سایه تعامل و همکاری مسئولان می‌تواند در عرصه ورزش نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به افتخارآفرینی‌های سرکار خانم نجمع خدمتی ملی پوش بیرجندی اشاره کرد و اظهارداشت: در خراسان جنوبی استعدادهای بالقوه ورزشی وجود دارد که در سایه تربیت مربیان دلسوز و حمایت معنوی و مالی مدیران استان بر سکوی قهرمانی میادین بین‌المللی ایستاده و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورده‌اند.

وی متذکر شد: در دیاری هستیم که شاید ممکن است از لحاظ اقتصادی غنی نباشد اما از جهت استعداد نیروی انسانی بسیار قوی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت از ورزشکاران به عنوان سفیر فرهنگی نام برد و تاکید کرد: در صورتیکه ورزشکاران صاحب نام به اخلاق اسلامی و منش پهلوی مزین باشند، دچار خود کم بینی و خود باختی نمی‌شوند تا از فعالیت کنار روند و از خودشیفتگی و خودبینی دوری می‌کنند تا از تکامل بی‌بهره شوند.

وی روشنگری اجتماعی را مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه بسیجی در حوزه ورزش به وقوع بپیوندد چون همراه با گذشت، خدامحوری، مردانگی و به دور از زد و بندهای سیاسی است سبب موفقیت خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: من در بازدیدهایی که از استان‌ها و شهرهای کشور سفر داشته ام و شاهد هستم که ادب و اخلاق مردم خراسان‌جنوبی مثال‌زدنی است و در زمینه فرهنگ و ادب حرف برای گفتن داریم.

وی عنوان کرد: اگر در ورزش شکوفا شویم حتی موجب صادرات فرهنگی ما نیز خواهد شد و نوع فرهنگ ما نوع بسیار جاذبه‌انگیزی است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به بازدید و دیدار اخیر خود با ورزشکاران زورخانه ای مرکز استان خراسان جنوبی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی مهد هنر و تقوا است و خراسان جنوبی نیز در این رشته ورزشی سابقه دیرین و برجسته‌ای دارد لذا باید روش اخلاق مداری و پهلوان منشی این ورزش ملی را به سایر رشته‌های ورزشی تسری داد.

حجت الاسلام عبادی گفت: باید در جامعه ورزشی فرهنگ قهرمانی به فرهنگ پهلوانی تبدیل شود و در ورزش با فرهنگ عجین شود تا ورزشکاران در هر دو بعد جسمانی و روحی رشد و بالندگی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ورزش متکی به کمک‌های مالی دولت با فراز و نشیب‌های مقطعی مواجه می‌شود، گفت: باید بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی به کمک ورزش آیند و در توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش نقش ایفا کنند و نمایندگان مردم شریف خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز از تبصره ماده‌های قانونی برای جذب اعتبار دریغ نخواهند کرد تا پروژه‌های نیمه‌تمامی چون استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند زودتر به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نسبت به ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند با توجه به ماده ۸۰ اعتبار بسیار خوبی گذاشته شد اما با این وجود هنوز تکمیل نشده است.

 

عبادی گفت: از دولت تقاضا داریم به این ورزشگاه که عمده آن ساخته شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشد تا ادامه فعالیت ساخت به صورت حرکت لاک‌پشتی پیش نرود و دچار کمبودات نگردد.
وی بابیاناینکه اگر اعتبارات دولت چه خوب باشد و چه بد باید به ورزش کمک کند، تصریح کرد: ورزش ما باید به گونه‌ای باشد که دارای بالندگی اقتصادی نیز باشد تا تمام تکیه‌اش به اعتبارات دولت نباشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها