کدخبر: ٤۲۸۰۸
۲٦ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱٦:۵۱
چاپ

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد:

تالار فیروزه پلمپ شد/ دانشگاه هیچ گاه مجوز برگزاری برنامه‌ای مختلط را نداده است

تالار فیروزه پلمپ شد/ دانشگاه هیچ گاه مجوز برگزاری برنامه‌ای مختلط را نداده است

بیرجندرسا-رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه هیچ گاه مجوز برگزاری برنامه‌ای مختلط را نداده است، گفت: همایش چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه بیرجند پس از ایام ماه صفر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، خلیل خلیلی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پیشرفت علمی کشور، امروز این گفتمان به گفتمان غالب کشور به ویژه در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه بیرجند 12 هزار و 875 دانشجو و 309 عضو هیئت علمی دارد، افزود: اعضای هیئت علمی شامل 17 درصد مربی، 60 درصد استادیار، 20 درصد دانشیار و حدود 2.9 درصد نیز استاد تمام‌وقت می‌شود.

رشد مقالات ISI  در دانشگاه بیرجند

 رئیس دانشگاه بیرجند گفت: این دانشگاه از سال 84 تا امروز در بخش پژوهشی رشد قابل توجهی داشته به طوری که تعداد مقالات چاپ شده این دانشگاه ‌از ‌117 در ‌سال 92 ‌به 174 مورد در سال 93 رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد مقالات علمی، پژوهشی و ترویجی نیز از 294 مورد در سال 92 به 305 مورد در سال 93 رسیده است.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: هر چند کارکرد اصلی دانشگاه بیرجند در بخش خدمات، حوزه آموزش و پژوهش است اما بی‌شک با وجود چند هزار دانشجو نقش قابل توجهی در اقتصاد و فرهنگ استان نیز دارد و چرخه اقتصادی استان را به حرکت درآورده است.

خلیلی یادآور شد: مکانیزم‌هایی برای اتصال دانشگاه به جامعه در راستای رشد علمی وجود دارد و کارآموزی دانشجویان در مراکز صنعتی و جامعه جدی گرفته نمی‌شود.

 وی تاکید کرد: واگذاری مسائل کاربردی در حوزه علمی و پژوهشی ادارات به دانشگاه‌ها از جمله این مکانیزم‌ها است.

لزوم واسپاری موضوعات پژوهشی ادارات به دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اگر سازمان‌ها و ادارات موضوعات کاربردی و پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها نسپارند دانشگاه به ناچار به سمت موضوعات انتزاعی و ذهنی در حوزه علم و پژوهش خواهد رفت.

خلیلی با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران بودجه و امکاناتی در حد دانشگاه‌های اسلامی مطرح جهان ندارند، گفت: این نکته به آن معنا نیست که ما به لحاظ علمی از آن دانشگاه‌ها در درجه کمتری هستیم بلکه همت و تلاش نخبگان علمی ایران این کمبود بودجه را جبران کرده است.

وی با اشاره به اینکه این امر نیازمند همکاری و عمل دولتمردان است که فراسازمانی عمل کنند، یادآور شد: به کارگیری جامعه دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در پژوهش‌های جامعه می‌تواند کمک کند تا شغل مرتبط به رشته یا در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به پروژه‌های اقتصادی در دانشگاه، گفت: در سال 92 تعداد دو پروژه و در سال 93 تعداد 9پروژه توسط این دانشگاه انجام شده است.

خلیلی ادامه داد: هزینه‌های این پروژه‌ها در سال 92 معادل 5 هزار و 732 میلیون ریال و در سال 93 به مبلغ 98هزار و 872 میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: این هزینه‌ها صرف پروژه‌های مانند گازرسانی به دانشگاه هنر، افتتاح خوابگاه سرو، احداث چهار گلخانه مدرن شده است.

افتتاح بزرگترین کتابخانه تخصصی خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در سال جاری بزرگترین کتابخانه تخصصی استان خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند افتتاح خواهد شد و به مردم استان خدمت ارائه خواهد کرد.

خلیلی با اشاره به پروژه‌های سال جاری در دانشگاه خبر داد و گفت: بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند و یک خیر بیرجندی تقبل کرده که تمام هزینه‌های احداث یک درمانگاه کامل در دانشگاه را برعهده بگیرند.

افتتاح 10سوئیت متاهلی در دانشگاه بیرجند

وی افزود: ساخت 10 واحد سوئیت متاهلی در محوطه دانشگاه با کمک فردی خیری که در آمریکا زندگی می‌کند، ساخته خواهد شد.

جهش 1.5 برابری اعتبارات دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه از داشته‌های دانشگاه مراقبت شده است، افزود: اعتبارات و درآمد دانشگاه در سال گذشته جهش 1.5 برابری داشته است.

خلیلی با اشاره به برگزاری مراسم شوی لباس که اخیراً در تالار فیروزه برگزار شد، افزود: این تالار در سال 1388 ساخته شده است.

وی ادامه داد: تالار فیروزه به مدت 17سال به بخش خصوصی واگذار شده که بعد از این قرارداد ملک در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: تمام اختیارات این تالار به عهده بخش خصوصی است و دانشگاه هیچ دخل یا تصرفی در آن ندارد.

خلیلی افزود: در مورد شوی لباس نیز هیچ مجوزی از سوی مسئولان دانشگاه بیرجند صادر نشده و نخواهد شد و مراحل صدور مجوز به عهده نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه است.

مسئولیت دانشجویان خارج از دانشگاه برعهده دانشگاه نیست

وی تاکید کرد: اگر دانشجویی در این مراسم شرکت کرده به اختیار خودش بوده و دانشگاه برای دانشجویان خارج از دانشگاه تعیین و تکلیف نمی‌کند.

رئیس دانشگاه بیرجند با توجه به اینکه خراسان جنوبی و شهر بیرجند یک شهر فرهنگی، دانشگاهی و دانشجوپذیر است، اظهار داشت: در تمام کشور شاید کنسرت و مراسم بازدید لباس برگزار شود و بسیاری اوقات به چشم جامعه نمی‌آید اما در بیرجند هر فعالیتی که انجام شود زیر ذره‌بین جامعه است.

دانشگاه بیرجند هیچ‌گاه خلاف فرمایشات رهبر انقلاب قدم برنمی‌دارد

خلیلی افزود: دانشگاه بیرجند نیز مخالف این‌گونه مراسمات است و هیچ‌گاه به خود اجازه نمی‌دهد تا خلاف سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران و اخلاقیات ایرانی و اسلامی پیش رود و دانشگاه بیرجند تاکنون هیچ شوی لباس و اردوی مختلطی برگزار نکرده و نخواهد کرد.

وی گفت: جای تعجب است که برخی از رسانه‌های محلی استان بدون اطلاع قبلی و ندانسته خبر اشتباه بر روی سایت‌ها و فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: عکس‌هایی که در برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های مجازی گذاشته شده اصلا در ایران نیست متاسفانه به این مراسم ربط داده‌اند و کسانی که اصلا این موضوع به آنها ربط ندارد را درگیر کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

خلیلی یادآور شد: تالار فیروزه با مجوز قضایی پلمپ شده و دانشگاه بیرجند با اختیاراتی که دارد با مسئولان تالار برخورد می‌کند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.