کدخبر: ٤۲۷۹۸
۲٤ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:۵٦
چاپ

همسران دپیلمات ها بعد از سفری چهار روزه از بیرجند را ترک کردند/ معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی در عرصه بین المللی از اهداف این سفر بوده است

همسران دپیلمات ها بعد از سفری چهار روزه از بیرجند را ترک کردند/ معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی در عرصه بین المللی از اهداف این سفر بوده است

بیرجندرسا-مدیرکل اموربانوان استانداری خراسان جنوبی زنان توانمند و کارآفرین استان نیز می توانند از آموزشهای توانمند سازی در حوزه وزارت امور خارجه استفاده کنند و بستر حضور و معرفی استان در عرصه بین الملل فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از زن امروز ، سفر چهار روزه اعضای انجمن بانوان دیپلماتیگ به خراسان جنوبی که با هدف معرفی پتانسیلها و ظرفیت های استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی و جذب خیرین سلامت برای مرکز شیمی درمانی استان بود به پایان رسید.

 

سفری که ابتدای آن با برگزاری نشست کارگروه زنان و خانواده استان برای معرفی قابلیتهای استان بود که در این نشست از پیشینه تاریخی استان توسط دکتر زهرا علیزاده بیرجندی ,معرفی ظرفیتهای صنایع دستی و گردشگری و پروژه های ترسیب کربن اشاره شد.

 

و هم چنین دو نفراز بانوان فعال استان در حوزه تعاونی و صندوق خرد روستایی به معرفی فعالیتهای خود پرداختند در پایان نیز معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه ظرفیت بانوان دانشگاهی استان در این جلسه مورد غفلت واقع شد گفت صنعت فرش استان یکی از صنایع مهم بوده است که براثر تحریم ها و رکود بازار کارایی ندارد. ادامه خبر

معصومی همسر معاون وزیرخارجه با بیان اینکه اولین سفر اعضای این انجمن در داخل کشور بوده است گفت: هر کاری برای کمک به بانوان بتواند انجام می دهد و حتی در دوشنبه تاجیکستان نمایشگاه صنایع دستی برای بانوان انجام خواهد داد.

ادامه خبر

 

در ادامه سفر به دیدار امام جمعه بیرجند رفتند و سپسس سه شهرستان  استان مقصد بعدی سفرشان بود ابتدا به قاین سفر کردند و از مزارع زعفران که فصل چیدن آن است دیدن کردند و سپس از آثار تاریخی چون مقبره بوذجمهرقاین  و نشستی با فرماندار شهرستان.

 

 

معصومی با حضور در شهرستان فردوس  و در جمع بانوان این شهرستان نی ، هدف از سفر تعداد 6 نفر از اعضای انجمن بانوان دیپلمات‌ وزارت امور خارجه به خراسان جنوبی و شهرستان فردوس را آشنایی با توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف به ویژه صنایع دستی و نیز ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی و شهرستان فردوس عنوان کرد و یادآور شد: پس از آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف شهرستان فردوس، این ظرفیت‌ها برای جذب توریست و گردشگر به دیگر کشورها معرفی می‌شود. ادامه خبر

 

آخرین سفر شهرستانی هم به شهرستان خوسف بود که  از نرگس زار و آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند و در پایان نیز از مراکز خیریه استان و مرکز شیمی دردرمانی بازدید کردند.که معصومی گفته بود:مطمئنا انجمن به مرکز شیمی درمانی بیرجند کمک خواهد کرد که البته این مقدار کمک کردن دردی از این کار بزرگ دوا نمی کند ولی قصد داریم کاری بزرگتر انجام دهیم و با توضیحاتی که داده شد این موضوع را با خیرین بزرگ کشوری در میان و مطرح خواهیم کرد تا بتواند پشتیبانی و حمایت کنند. ادامه خبر

 

در پایان  این سفر, مدیرکل اموربانوان استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با زن امروز با بیان اینکه در سفر اعضای انجمن بانوان دیپلماتیک تنها گوشه ای از توانمدیهای زنان استان معرفی شد،گفت: البته اموربانوان استانداری تعامل بیشتری را با انجمن، برای معرفی توانمدیهای زنان در کشور های مختلف خواهد داشت.

 

وی افزود:زنان توانمند و کارآفرین استان نیز می توانند از آموزشهای توانمند سازی در حوزه وزارت امور خارجه استفاده کنند و بستر حضور و معرفی استان در عرصه بین الملل فراهم می شود.

 

 

گفتنی است اعضای این انجمن به دعوت نمایندگی وزارت خارجه بیرجند به استان سفر کردند و امیدواریم بتواند در معرفی ظرفیتهای ناشناخته استان و جذب سرمایه گذار گامی برداشته شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.